Senaste nytt

Hjälp! Vilket bonusprogram ska jag välja

Dr. Miles

Expert
De har vissa "sweet spot" i deras bonusresatabell. T ex Japan och Söderhavsöarna i Business class kostar endast 20.000 UA miles per
Bonusresa mellan Norra Asien/Sydostasien - Mellanöstern enkelresa kostar 50.000 UA miles i Business, 65.000 UA miles i First.

Det är billigare än Norra Asien/Sydostasien - Europa (65.000 miles i Business, 80.000 miles i First) och routing är ofta via Europa.

T ex följande bonusresa i First class för 65.000 UA miles per enkelresa och skatter är bara 141 USD.
Tel Aviv-Frankfurt: Lufthansa First
Frankfurt-Seoul: Lufthansa First
Seoul-Taipei: THAI Business

Screenshot20120709_1.jpg


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Dr. Miles

Expert
Jättetack AHO för listan med fördelar med United Mileage Plus, man skulle nästan kunna tro att du gnetar extra för UA :)

Jag är mest intresserad av earning&buring ratio. Jag är inte intresserad av status, upgrade voucher eller annat perks.
United ger 100% miles för de flesta billiga Lufthansa/Turkish Airlines/SWISS ekonomiklass biljetter. Det är ett stort plus.
När jag flyger till Asien, det genererar ca 10.000-12.000 miles för en t/r.

Så fyra t/r till Asien har jag så mycket miles så att jag kan ta ut en bonusresa mellan Japan och Söderhavsöarna i Business class t/r. Det är inte dåligt.
 
Toppen