Hjälp till statusmatchning

Diskussion i 'Hotell' startad av David Granström, 10 Oktober 2011.

1. Jag är en nybörjare på det här med hotell. Trots att jag spenderat rätt många tjänstenätter på hotell runt om i världen så har jag i princip aldrig brytt mig om vilken kedja hotellen tillhört, eller om jag bör bli medlem i deras medlemsprogram. Efter några statusmatchningar så sitter jag med:

* Club Carlson Gold Elite
    * A-Club Platinum
    * Dusit Gold Card
    ...och ett flertal program i grundnivå. De flesta med 0 eller några få tusen poäng.

Har också:
    * SAS Eurobonus Guld
    * Lufthansa Miles & More Senator
    * AF/KLM Flying Blue Gold

Hur ska jag göra för att förbättra min miserabla status och vad bör strategin vara? Med nytt jobb så kommer jag att ha ytterst få resor i tjänsten kommande år, men vill kunna dra nytta av status vid privatresor inom Europa, USA och eventuellt Asien.

Tacksam för hjälp!

1 person likes this.
  2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Om du inte kommer kunna upprätthålla statusen så skulle jag låta bli att statusmatcha nu, det tjänar du inte så mycket på. Boka istället dina privata hotell som vanligt efter dina vanliga preferenser, när du sedan har dem bokade kan du försöka statusmatcha till deras program.

3. hampafroe

hampafroe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kolla in Starwwod hotel och deras SPG program. Tror det kan vara ngt!
    Mvh Carl-Fredrik

4. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur lätt tror ni att det är att statusmatcha ett A3 gold till motsvarande inom Hhonors och bolag inom Oneworld? Hur gör man för att statusmatcha till ett antingen flygbolag eller hotellprogram?

5. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har tips på statusmatchning till Club Carlson Gold ?

6. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
  7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett tips kan vara att gå med i Priority Club. Genom diverse kampanjer kan man snabbt dra in en massa poäng. Med lite "hotel-hopping" och utnyttjande av bonuskoder drog jag in dryga 30 000 p på 6 nätter i Shanghai. Det motsvarar 6000 miles i många FF-program. Dom har inte många hotell i Skandinavien men desto fler worldwide. Antar att du har sett den här tråden. Tack vare den drog jag 30 000 p istället för 4-5000 på 6 nätter:)

8. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle vilja statusmatcha mitt Club Carlson Gold mot Hyatt Diamond Club. Har sökt lite och det verkar inte som att det går att göra. Däremot verkar Hyatt ha någon trail period för Diamond Club. Där man sedan får behålla det om man under de 60 dagar som man har det på försök, bor 12 gånger på hyatt eller 20 dagar. Någon som provat detta?

9. PalleKuling

PalleKuling Medlem

1 person likes this.
  10. PalleKuling

PalleKuling Medlem

Angående CC https://goldcrownclub.bestwestern.com/offers/statusmatch-form.pdf

Själv har jag:

Club Carlson Gold Elite
    A-Club Platinum
    HHonors Gold

Några tips om hur jag når hhonors Diamond på ett smidigare sätt? Eller om jag har någon använding av ovanstående för att uppgradera Scandics Stamgästprogram? Hilton och scandic var väl best pals förut?

Last edited: 10 Januari 2012

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!