Hjälp till statusmatchning

Diskussion i 'Hotell' startad av David Granström, 10 Oktober 2011.

1. Jag är en nybörjare på det här med hotell. Trots att jag spenderat rätt många tjänstenätter på hotell runt om i världen så har jag i princip aldrig brytt mig om vilken kedja hotellen tillhört, eller om jag bör bli medlem i deras medlemsprogram. Efter några statusmatchningar så sitter jag med:

* Club Carlson Gold Elite
    * A-Club Platinum
    * Dusit Gold Card
    ...och ett flertal program i grundnivå. De flesta med 0 eller några få tusen poäng.

Har också:
    * SAS Eurobonus Guld
    * Lufthansa Miles & More Senator
    * AF/KLM Flying Blue Gold

Hur ska jag göra för att förbättra min miserabla status och vad bör strategin vara? Med nytt jobb så kommer jag att ha ytterst få resor i tjänsten kommande år, men vill kunna dra nytta av status vid privatresor inom Europa, USA och eventuellt Asien.

Tacksam för hjälp!

1 person likes this.
  2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Om du inte kommer kunna upprätthålla statusen så skulle jag låta bli att statusmatcha nu, det tjänar du inte så mycket på. Boka istället dina privata hotell som vanligt efter dina vanliga preferenser, när du sedan har dem bokade kan du försöka statusmatcha till deras program.

3. hampafroe

hampafroe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kolla in Starwwod hotel och deras SPG program. Tror det kan vara ngt!
    Mvh Carl-Fredrik

4. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur lätt tror ni att det är att statusmatcha ett A3 gold till motsvarande inom Hhonors och bolag inom Oneworld? Hur gör man för att statusmatcha till ett antingen flygbolag eller hotellprogram?

5. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har tips på statusmatchning till Club Carlson Gold ?

6. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
  7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige