Hjälp oss att bestämma vart ska vi åka sommaren 2017

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Impendill, 25 September 2016.

1. Impendill

Impendill Medlem

Jag och min fru kan inte bestämma oss för vart vi vill åka under 4 veckor i Juli 2017.

Förutsättningarna ser ut enligt följande:

Vi är lediga i Juli 4 veckor, 3/7 - 30/7.
    Vi har 2 Amex vouchers och ca 700.000 EuroBonus-poäng.

Till en början hade vi bokat 3 veckor i Chile då var plan var att ta oss till påskön, Valparaiso m.m
    Insåg att det är ganska kallt där i Juli så därför bokade vi om till Mauritius igår. Idag läste jag lite om era erfarenheter av ön och det känns som att mer än en vecka där är för mycket?

Så till I-landsprobemet: Vi kan inte bestämma oss för vart vi vill åka.
    Vi kan tänka oss att tillbringa vår semester i flera olika länder/världsdelar. Ingen av oss har tidigare varit i Afrika varpå det hade varit trevligt.

Jag föreslog till min fru en jorden runt resa men har ingen fantasi. Hur hade ni valt att resa om ni hade varit i vår sits?

Jag tänker mig först och främst att få fram några alternativ på vart vi ska åka och sedan en tävling där bästa resrutt/resplan vinner ett pris som jag ska komma på vad det blir.

2. Om ni gillar vin men inte behöver nödvändigtvis ha +35 grader och sol så är väl Chile (och Argentina) perfekt i juli? 15-20 grader och vingårdarna har tid för besök

Impendill gillar detta.
  3. hoss

hoss Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kombinera Zimbabwe och Sydafrika och kanske Namibia. Bra klimat om man inte söker tropikvärme. Mycket att se och uppleva.

Mr Basic och Impendill gillar detta.
  4. Börja med att beskriva vad ni gillar att göra kanske?

5. Impendill

Impendill Medlem

Varför begränsa sig? :)

Bada, sola, upptäcksresa, historia, kultur, fysiska aktiviteter, vinprovningar, hyra bil och låta fantasin bestämma vart man hamnar. Vi gillar nog allt förutom att spela golf;)

6. Impendill

Impendill Medlem

Har någon varit i Colombia, Venezuela i Juli?

7. Ja. Bogota är iof alltid "kallt" typ svensk sommar pga höjden över havet.

8. trskial

trskial Medlem

Land:
    Norge Norge
    Thailand?

Jag var där Juli/Augusti 2016 i två veckor.

9. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle ej rekommendera Venezuela :p

10. Impendill

Impendill Medlem

Vi funderar kring Afrika eftersom att vi aldrig varit där.
    Victoriafallen hade varit häftigt att uppleva likaså Safari. Kanske kombinera detta med en vecka på Mauritius eller kanske Zanzibar.

Vad tror ni ?

Mr Basic och Siljevm gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!