Senaste nytt

Hjälp mig välja rätt lyxhotell i Kuala Lumpur!

Glenn E

Medlem
Jag bodde ganska länge på Lanson Place på Jalan Ampang.
Det är ett lägenhetshotell som har stora rum och eget kök.
Men det är väl 4 stjärnigt.
Nu bor jag mest på Hilton när jag är i KL.
Man kan köpa medlemsskap i Hilton Premium Club för cirka 700 RM.
Det kan man googla på.
Då ingår en fri natt i KL och en hel del kuponger som ger halva priset i Malaysia, Thailand, Kina och Hongkong på olika Hilton grupp hotell.
Dessutom uppgraderingskuponger med mera.
Annars hade jag gärna provat Grand Hyatt för Hyatt är alltid bra och Grand Hyatt KL är nästan helt nyöppnat.
 
Last edited:

nilsson

Medlem
Jag har bott på Westin många gånger, men jag har å andra sidan bara bott på Westin av dessa. De har en lounge som är öppen hela dagen, så man kan sitta på deras uteterass och dricka mangojuice och skriva emails hela dagen. Jag har fått uppfattningen att hotellen har god kvalitet överlag, och är prisvärda.
 
Återuppväcker en gammal tråd, min fråga avhandlar exakt samma sak så onödigt att skapa en ny tråd. Jag skall till Kuala Lumpur på lördag och har just nu bokat Sheraton Club rum. Vi är två vuxna och två barn på 7 och 4. Jag såg nu att Shangri-La med club access ligger på samma prisnivå som Sheraton. Borde jag byta? Vi är ute efter lyx, bra frukost, schysst lounge och bra läge.
 

JensE

Medlem
Bodde i en premier selection suite på Shangri-La förra året och har inget att klaga på.
Bra lounge med goda drinkar och frukosten var riktigt bra också. Staff var riktigt vassa och alla tilltalade en med namn efter första besöket.
Beställde även deras transport så dom hämtade mig vid flygplatsen i en mercedes.
När vi rullade in vid hotellet så möttes jag av en person som tog mig direkt upp till rummet från bilen och gjorde incheckningen där.

Har bara Hilton att jämföra med i KL och Shangri-La har en mycket bättre lounge/upplevelse.
 

Taggen

Medlem
Bodde i en premier selection suite på Shangri-La förra året och har inget att klaga på.
Bra lounge med goda drinkar och frukosten var riktigt bra också. Staff var riktigt vassa och alla tilltalade en med namn efter första besöket.
Beställde även deras transport så dom hämtade mig vid flygplatsen i en mercedes.
När vi rullade in vid hotellet så möttes jag av en person som tog mig direkt upp till rummet från bilen och gjorde incheckningen där.

Har bara Hilton att jämföra med i KL och Shangri-La har en mycket bättre lounge/upplevelse.

+1 på den. Bodde där i Dec också i en svit. Jag valde mellan Shangri-la och Grand Hyatt. Fick mer för pengarna på Shangri-la. Läget är 5-10 min promenad till Petronas och KLCC. Kolla deras hemsida då de postar en del erbjudanden som kan bli billigare än att boka via booking.com.
 

TDB

Medlem
Utsikt fra Mandarin Oriental. Nydelig hotell med utsøkt Lounge.
92431b273557093354d967f73f898d42.jpg
 
Det blev avbokning på Sheraton och en premier selection suite på Shangri-La istället. Blir bara dryga tusenlappen mer för sex dagar.
 
Toppen