Senaste nytt

Hjälp mig välja kort. Ny arbetsgivare

Dr. Miles

Expert
Men det gör väl knappast SAS heller om inte väldigt speciella omständigheter föreligger, typ domstolsbeslut eller liknande.
Ja, det är risken och t ex kineser eller colombianer kommer inte lämna några uppgifter om sina medlemmar oavsett vilket domstolsbeslutet verkställs i Sverige eller EU.
 

Dr. Miles

Expert
Fast SAS borde väl kunna tvingas redogöra ifall poäng har krediterats någonstans på deras flighter?
Hur kan de bevisa t ex Karl Johansson som flög Stockholm-Göteborg den 1 jan och krediterat till United Mileage Plus är just den Karl Johannson som bor i Sverige? Andra programmet (som är registrerad utanför EU) lämnar ingen info om sina medlemmar till svenska / EU:s myndigheter.
 
Hur kan de bevisa t ex Karl Johansson som flög Stockholm-Göteborg den 1 jan och krediterat till United Mileage Plus är just den Karl Johannson som bor i Sverige? Andra programmet (som är registrerad utanför EU) lämnar ingen info om sina medlemmar till svenska / EU:s myndigheter.
Ja, har han ett vanligt förekommande namn är väl risken ganska liten. Är TS den ende personen i Sverige som har ett visst namn ökar risken.
 
Jeg tror at du med dit privaterejse mønster kan nå EuroBonus Gold ved relativt små ændringer. Hvis du eksempelvis vælger SAS Plus istedet for Go på 1-2-3 af dine Europarejser bør du nå point nok indenfor et år.
 

Andreas Q

Medlem
Men får du lov att åka i Plus? Tycker de inte att det räknas som "lyxklass"? Kan du hävda att du behöver ombokningsbara biljetter?

Med SAS Plus-biljetter ingår både loungeaccess och fast track. Aegean Guld ger endast tillträde till Star Alliance-lounger (inte tvungetvis SAS-lounger) och bara fast track på följande flygplatser: Athens International Airport, Chania, Heraklion, Thessaloniki, London-Gatwick, London-Heathrow, Barcelona, Brussels, Budapest, Dusseldorf, Frankfurt, Geneva, Madrid, Milan-Malpensa, Moscow-Domodedovo, Munich, Paris-Charles de Gaulle, Prague, Rome-Fiumicino, Stuttgart och Tel Aviv.

I ditt fall tror jag nog att jag hade sett till att få SAS guld (och använda poängen till jobbrelaterade resor) och om du får privata resor över att kreditera, kan du kreditera dessa till United Airlines MileagePlus.

Billigaste tillgängliga är det som gäller, ombokningsbart vid behov. Och behov föreligger inte särskilt ofta men det är ganska vanligt att jag flyger på de avgångar där det nästan inte finns några Go så där blir ganska gott om Plus i statistiken även om resebyrån skulle boka.
 

flum

Medlem
Billigaste tillgängliga är det som gäller, ombokningsbart vid behov. Och behov föreligger inte särskilt ofta men det är ganska vanligt att jag flyger på de avgångar där det nästan inte finns några Go så där blir ganska gott om Plus i statistiken även om resebyrån skulle boka.
Är det status eller poängen du främst är ute efter? Om det är status skulle jag säga att kortet "tillhör" arbetsgivaren. Du bokför även privata resor på kortet. Vill du mopsa upp dig tycker jag att du skickar en faktura till arbetsgivaren på de poäng du privat tillfört kontot, de har svårt att neka då de uppenbarligen anser att de har ett "värde". Det är som sagt mot reglerna att ha två kort.
 
Toppen