Ubbe
Medlem
Precis min tanke. Annars så finns det väl fler arbetsgivare...Boka utan bonuskort och efterregistrera?
Precis min tanke. Annars så finns det väl fler arbetsgivare...Boka utan bonuskort och efterregistrera?
Exakt: Ergo, så väntar du på att de ska komma till dig med ett bonuskonto som är arbetsgivarens, under tiden så ser du till att inget bonuskort anges vid bokningarna, och efterregistrerar poängen i stället...Udfordringen er jo at der ikke findes bonuskort der ikke er private. De er alle private.
Som jag förstår det är det ditt totala årliga resande. Men hur mycket av det är privat respektive arbetsrelaterat resande?...90% av mitt resande är inrikes i Sverige, resterande är 5 weekends inom Europa med Star Alliance och 1 long-haul årligen...
1. Väldigt snabbt policybeslut. Fullmäktige har ju ännu inte tillträtt.
2. Politiksnack är inte bc.se, inte ens relevant (det fanns från båda håll vallöften om att minska på hyrpersonal i landstingen).
3. Bonuskort får du inte ha två av på samma bolag, som tidigare nämnts.
4. Att du inte får använda bonuskort i tjänsten kan så vara, ty företag/offentlig förvaltning har skaffat sig hårda policies mot mutor.
5. Vill du trots detta runda reglerna finns det flera sätt som nämnts ovan, men det kan få konsekvenser.
Jag bokade igår en enkel SAS Plus inrikes, den ska tydligen ge 1200 poäng till Aegean. Med de nya A3-gränserna borde alltså runt 16-17 inrikessegment per år i Plus (SAMT en t.o.r.-resa med Aegean med byte i Aten ut och hem) räcka till A3G. Kanske behövs ännu färre segment inrikes beroende på vad man får i poäng för de fyra A3-segmenten.
Som jag förstår det är det ditt totala årliga resande. Men hur mycket av det är privat respektive arbetsrelaterat resande?
1. Väldigt snabbt policybeslut. Fullmäktige har ju ännu inte tillträtt.
2. Politiksnack är inte bc.se, inte ens relevant (det fanns från båda håll vallöften om att minska på hyrpersonal i landstingen).
3. Bonuskort får du inte ha två av på samma bolag, som tidigare nämnts.
4. Att du inte får använda bonuskort i tjänsten kan så vara, ty företag/offentlig förvaltning har skaffat sig hårda policies mot mutor.
5. Vill du trots detta runda reglerna finns det flera sätt som nämnts ovan, men det kan få konsekvenser.
Det jag är ute efter är att försöka behålla guld inom Star Alliance för att få använda fast track och lounge vid inrikesresorna.
Det verkar ju vara en riktigt smidig lösning om det fungerar . 1200 poäng per ben i plus så kommer man ju snabbt upp i 20 000.. Och en greklandsresa med mellanlandning om året känns måttligt betungande.
Så länge man inte retroregistrerar sina flygningar till europeiska flygbolagets bonusprogram, tror jag att man ligger på säkra sidan.5. Vill du trots detta runda reglerna finns det flera sätt som nämnts ovan, men det kan få konsekvenser.