Senaste nytt

Hjälp mig med en Air Baltic claim

Patrick

Medlem
Hallå!

Jag hade lite oflyt med en inställd flygning och håller på med mitt claim letter.

Utkast no 1 till Air Baltic skrev:
2013-08-10
Patrick XXX
XXX
XXX Stockholm
Sweden
Telephone: +46 XXX

I am a Star Alliance, SAS Eurobonus, Gold Card holder. I am in the starting blocks of opening a business in Moldova and will fly frequently to Chisinau and back for the next year. Your connection is very convenient for me and I am hoping to be a loyal patron to Air Baltic.

However a recent incident, which involved a cancelled flight, missed connecting flight, purchase of new tickets, a hotel night and additional check in costs, has spurred me to file a formal complaint and obtain a full monetary compensation for my grievances.

The incident was as follows:
Cancelled flight:
AIR BALTIC - BT 102
STOCKHOLM SE - RIGA LV
SAT 29JUN
XXX/PATRICK MR TICKET:BT/ETKT XXX
XXX/MARIA MS TICKET:BT/ETKT XXX
XXX/KATYA TICKET:BT/ETKT XXX
XXX/POLLY TICKET:BT/ETKT XXX

Where the flight was cancelled and we consequently missed our connecting flight:
AIR BALTIC - BT 420
RIGA LV - CHISINAU MD
SAT 29JUN
and could not reach our destination.

The Air Baltic representatives at Arlanda airport could not provide us with replacement flights so this incident led me to having to purchase new one way tickets for us with another airline (OS, booking class Y economy) arriving to our destination one day delayed.
AUSTRIAN AIRLINES - OS 318
STOCKHOLM SE VIENNA AT
SUN 30JUN
and
AUSTRIAN AIRLINES - OS 655
VIENNA AT CHISINAU MD
SUN 30JUN
XXX/KATYA TICKET:OS/ETKT XXX
XXX/POLLY TICKET:OS/ETKT XXX
XXX/PATRICK MR TICKET:OS/ETKT XXX
XXX/MARIA MRS TICKET:OS/ETKT XXX

In addition I was not informed that the representatives at Arlanda Airport separated and changed the booking confirmations for us on JUN 29 when BT 102 was cancelled.

Therefore we were not able to check in online for BT421 and BT109 on JUL 27 which led to an additional cost of 30 Euro at Chisinau Airport before our return flight.

I called the Air Baltic Riga telephone number from my mobile telephone from Chisinau however Air Baltic Riga would not give us the new booking references.

This recent incident, which involved me having to stay overnight at the airport (Radisson Sky City), buy new tickets, pay for check in at the airport and make an international phone call has led to some unexpected expenses that I would like to be reimbursed in full in cash by bank transfer deposited in my bank accounts within the next 6 weeks.

The costs are as follows:
New tickets:
XXX/PATRICK: 8397 SEK
XXX/MARIA: 8397 SEK
XXX/KATYA: 6723 SEK
XXX/POLLY: 6723 SEK
TOTAL TICKET COST: 30,240 SEK

Radisson Sky City: 1390 SEK

CHECK IN COST CHISINAU AIRPORT: 30 EUR

CASH COMPENSATION ACCORDING TO REGULATION 261/2004:
600 EUR per person: 2,400 EUR

ESTIMATED COST:
TELEPHONE CALL CHISINAU RIGA: 100 SEK

TOTAL REIMBURSEMENT: 31,730 SEK and 2,430 EURO

My bank account details:
SEK BANK ACCOUNT:
XXX
EURO BANK ACCOUNT:
XXX

Please contact me before September 6 2013 to confirm that my requests will be honored.

I am well informed about the case Wallentin-Hermann v Alitalia—Linee Aeree Italiane SpA (Case C-549/07) of 22 December 2008, as I hope that you are.

If I do not hear from you by September 6 2013, I will report this incident to the appropriate agencies including social media.

Sincerely,
Patrick XXX
Attachments:
Air ticket receipts, hotel receipt, check in cost receipt.

Vad säger ni?

Kommentera och hjälp mig gärna. Allt uppskattas.

:)
Patrick
 

fly4fun

Medlem
Ser korrekt ut med relevant fakta och inget onödigt "skitsnack". Tror tyvärr Air Baltic kommer ge dig ett första nekande svar. Men det är bara stå på dig och håll oss gärna uppdaterade,
 

Patrick

Medlem
Tack för feedback!

Det har börjat roligt... På deras claimsida kan man max skriva in 1500 tecken. Texten ovan är knappt 4000... Hur ska man kunna skriva en claim på deras sida?

Så jag börjar leta efter en postadress så jag skickar ett rek brev. Men, det är inte lätt att hitta på deras hemsida. ;)

Hittade en till slut som jag kommer att skicka till:
Air Baltic Corporation AS
Registration number: 40003245752
ADMINISTRATION
RIGA INTERNATIONAL AIRPORT
Marupes county, LV-1053, Latvia

Men jag ska nog ge de en heads up på facebook att det kommer ett rek brev med en claim? De verkar läsa lite av det som skrivs på den sidan iaf.

Frågan är om jag ska ta med kostnaden för rek brev på claimen? Tror faktiskt att jag gör det.

:)
Patrick
 

Patrick

Medlem
Skrev ett mess till de på facebook och frågade om ovan är adressen man ska skicka till.


Googlade också lite och hittade då denna sida:
http://www.airbalticmobi.com/canc_flt.html
De försöker förhandla bort tiderna kring förseningar.

Detta är min första "privata" (betalar själv) claim. Jag har haft en väldans flyt och bara haft två cancelleringar tidigare, en med Thai i Hanoi och de skötte det så exemplariskt så man blir nästan rörd och en med Finair som jag lät en assistent fixa. ;)
 
Last edited:

nota bene

Medlem
Skicka rek med mottagningsbevis (om det går utrikes fortfarande, men tror det). Ett utmärkt sätt att juridiskt försäkra sig om att saker kommer fram och ha bevis för det. Har gjort det några gånger vid t.ex. bestridande av saltade/felaktiga fakturor.
 

Patrick

Medlem
Tack för flytten! Jag var osäker på huruvida BT är fortfarande med i *A. Även stort tack för feedback! :)

Iaf, redan denna morgon hade jag fått svar på mitt facebookmeddelade där de bekräftar adressen och önskar att man adresserar till "Customer Relations".

Så, har ni bråttom att få svar från BT - använd facebook. ;)
 
Toppen