Hjälp mig hitta en intressant routing i Asien

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Bryant, 10 Augusti 2012.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej på er!

Jag har ju köpt en billig biljett till NRT (http://www.businessclass.se/flygbiljetter/5504-inrikes-i-italien-via-tokyo.html). Nu funderar jag på om jag ska strunta i återresan för att göra en kul sväng i Asien istället. Jag landar på NRT 10:40 den 12/1 2013 och jag kan inte vara borta hur många dagar som helst. Jag vill gärna flyga med några av de bästa asiatiska bolagen i C, gärna så långt som möjligt. Men sedan måste jag ju ta mig hem till ARN igen..
    Använder helst poäng för "nöjesresan" och cash för resan till ARN. Vad har jag att spela med? Aegean 29000p och EuroBonus 80000p (dock så har jag en amexvoucher 2-4-1 så jag bränner helst A3). Kan tänka mig at köpa US divided poäng för ändamålet.

Vad har ni för förslag?

2. Enkelbiljett från Japan är ofta dyr och den billigaste enkelresa biljetten från Tokyo till Stockholm under januari 2013 är British Airways i ekonomiklass. (ca 5.250 SEK inkl. skatter)

Då är det nog bättre att köpa 80.000 US miles och boka en bonusresa mellan Sverige och Japna t/r i Business class och göra en separat resa.
    Det är synd att bmi inte är med Star Alliance längre. Annars hade jag rekommenderat dig att köpa 19.000 bmi miles för hemresan.

Bortsett från denna tycker jag att bonusresa inom Asien i premiumkabin är ett bra värde.
    När det gäller dina 29.000 A3 miles, har jag skrivit ett förslag i en annan tråd.

Last edited: 10 Augusti 2012
  3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack AHO! Jag tror att det lutar åt en NRT-BKK variant. Det gäller bara att hitta en prisvärd (läs billig) biljett från BKK till ARN. Vilket bolag är att föredra mellan Japan och Singapore, NH eller SQ?

4. Det beror på om man behöver att betala bränsletillägg eller inte.
    Om ja, välj bort ANA. De och Japan Airlines är två av värsta flygbolag när det gäller bränsletillägg.

Om du vill sänka ner bränsletillägg, välj Asiana eller Air China alternativt flyga via Hong Kong.

För hemresan kostar den billigaste biljetten runt 3.500 SEK inkl. skatter från Bangkok till Stockholm med Aeroflot.

Nu är boarding completed. Jag måste stänga mobilen. :)

2 personer gillar detta.
  5. Jacob

Jacob Medlem

Måste det vara Star Alliance? Finns så otroligt mycket mer. Exempelvis Cathay Pacific är en av de bästa och mest stabila business class produkterna som finns i Asien, väl värt att testa.

Flyger du Singapore Airlines kan du pricka in Airbus A380 mellan Tokyo och Singapore.

6. Om jag har förstått Bryant:s fråga rätt, vill han använda antingen Aegean miles eller SAS EuroBonus poäng. Då är andra flygbolag än Star Alliance flygbolag nästan uteslutet.

7. Elsson

Elsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför inte köra denna i F för 60000 EuroBonus poäng (45000 i C)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

NRT-BKK med TG i F
    BKK-KUL med Lufthansa i F
    KUL-SIN med SQ i C
    SIN-MNL med SQ i F

MNL-SIN med SQ i F
    SIN-BKK med TG eller SQ i C
    BKK-NRT med TG i F
    NRT-PVG med CA i F

Enkelbiljett med China Eastern i ekonomiklass PVG-KMG-DXB kostar 347 USD på Orbitz.

Mellan östern - Europa enkel kostar 30000 Aegean poäng i C på Star award.
    Kan du få ihop 1000 poäng till?

Då kan du t ex flyga DXB-ZRH-ARN i C med LX.

Det kan bli en riktigt trevlig resa:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Last edited: 11 Augusti 2012
  8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag tänkte använde *A poäng

Korrekt

1000p på A3 skulle inte vara några problem att få ihop. Det som jag däremot måste fundera över är om jag vill använda mina EuroBonus poäng. Jag har starx en 2-4-1 Amexvoucher som jag tänkt att använda. Följer jag dit exempel så har jag dryga 20000 EuroBonus poäng kvar... Men det är lockande..:) Tack för förslaget.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!