Senaste nytt

Hjälp mig att få min viljan genom hos SAS / Blue1

Fick följande svar från Blue1:

Hei Tommy ja kiitos viestistäsi! Tarkistimme tätä mahdollisuutta aikataulusuunnittelustamme. Aamun ensimmäisen HEL-ARN lennon aikaistaminen ei valitettavasti ole meillä ajankohtaista, sillä kysyntä todella aikaisin lähteville vuoroille on osoittautunut riittämättömäksi. Olemme kuitenkin erittäin iloisia mielenkiinnostasi lentojamme kohtaan ja toivomme voivamme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla nykyaikataulullakin. Hyvää kesän jatkoa!

- - -

Hej, Tommy och tack för ditt meddelande! Vi kollade denna möjlighet vid schemaplanering. Den första avgången på morgon HEL-ARN tidigare läggning är tyvärr inte aktuell, eftersom efterfrågan för mycket tidiga avresetider har visat sig vara otillräcklig. Däremot är vi mycket glada för ditt intresse på våra flygningar och vi hoppas att ge dig bästa möjliga service med den nuvarande tidsplanen för varje. Glad sommar!

Så ingen justering just nu.
 

gusten

Medlem
Tommy, gör som jag istället. Ta KF kl 0835 varje Måndagsmorgon, så kan vi sitta bredvid varandra och snacka flyg och resor istället för att stressa till jobbet.:cool:
 
Nu åkte jag dit på en DY 06:40 till HEL den 26:e då vi ska vara i Espoo så tidigt som möjligt... inte undra på att mina pointboosters inte går bra :(
 
Så sant, men vi har mest jobbat med finska finnar.. så vi har aldrig haft nytta av dom svenska namnen på saker. Dock är Kottby enklare att uttala än Käpylä ;)
Precis! Om man talar eller skriver på de skandinaviska språken skall man använda de svenska namnen, men om man talar eller skriver på andra språk som till exempel på engelska skall man använda de finska namnen. Detta gäller med undantag för Åland där man alltid skall använda de svenska namnen! :)
 
Toppen