Senaste nytt

Hjälp medKortstrategi- Jaga EBG eller kreditkort med förmåner?

Am1

Ny medlem
Hej på er,

Mitt resemönster har nyligen ändrats och jag skulle behöva lite råd från expertisen här på forumet hur jag ska tänka kring mina kort. Är det värt att jaga EB-guld och betala lite mer för biljetterna eller ska man flyga billigast möjligt och skaffa ett kreditkort med förmåner eller strunta i allt och köpa de billigaste biljetterna med det vanliga coop-kortet?

Mitt resemönster ser ut enligt följande:
Privat sthlm-Malmö t/r 1-3 ggr/månad
Privat t/r inom Europa 2-3 ggr per år
jobb inrikes ca 10-15 ggr/år (olika flygbolag)
Jobb inom Europa ca 2 ggr per år (olika flygbolag)

Inkomst ca 400´ SEK

Tacksam för all input.
 

Timotey

Medlem
Välkommen till forumet!

Känns som att du hyfsat lätt bör nå EBG med ditt resemönster.

Om du flyger Stockholm-Malmö privat 1-3ggr månad, säg att du snittar två gånger i månaden så har du redan där 24 flygningar på ett år. Lyckas du sedan styra dina jobbresor med SAS så är du i hamn. Du behöver 45 ben med SAS under ett år för EBG.
 
Kör strategin att du bokar privata resor i GO och försöker uppgradera med Optiontown. Då bör du kunna nå EBG hyfsat enkelt. Du kan också skaffa ett Amex Elite så drar du in poäng på alla köp och får 20 000 statusgrundande poäng.
 

jumbooze

Medlem
Välkommen!
Du bör nå guld som Timotey säger
Eller så budgeterar du för ett Amex Elite så får du guld mycket snabbare då du får 20.000 statuspoäng per år och därefter siktar på att få ihop en 2-4-1 voucher.
 

MaBe

Medlem
Om du flyger Stockholm-Malmö så pass ofta kanske du skall titta på ett klippkort:
Exit page
20 enkelresor i Plus för drygt 43000kr kan vara lönsamt, men det beror givetvis på hur tidigt du bokar dina resor idag och om du tycker det ger något extra att välja Plus istället för Go.
 
Toppen