Senaste nytt

Hjälp med tips på en resa med Singapore Airlines till Phuket

palmen

Moderator
Många gånger skriver man inlägg via mobil och då blir det fel ibland, många ggr pga av de inbyggda rättstavningsfunktionerna...
Samt fat finger error.. o_O
Absolut blir det fel från mobilen ibland, men utan förkortningar blir felen inte så stora och det blir inte helt olika flygbolag eller flygplatser mot vad man avsåg att skriva.

Vi är många på forumet som förstår förkortningar, men omkring 90% av de som läser forumet bidrar med väldigt få inlägg och många av dessa personer förstår säkert inte förkortningarna. Dessa personer riskerar att tappa intresse och inte komma tillbaka för att man inte förstår språket och det vore tråkigt.
 

JohanA

Medlem
Finns betydligt allvarligare saker som gör att personer tappar intresse.

För övrigt så har du tillgång till SQs lounger när du flyger MI business.
 

toer00

Medlem
Vilken Star Alliance (*A) Lounge skall man välja i FRA? Enligt vad jag läst så skall Air Canada's vara bättre än Lufthansa Senator ...??
Och hur det med säkerhetskontroll i FRA på utresan?
 

mha321

Medlem
Vilken Star Alliance (*A) Lounge skall man välja i FRA? Enligt vad jag läst så skall Air Canada's vara bättre än Lufthansa Senator ...??
Och hur det med säkerhetskontroll i FRA på utresan?
Fra är stort. Om du inte har väldigt lång tid skulle jag ta den som är närmast.

Personligen väljer jag air Canada framför senator där de ligger bredvid varandra men det är en smakfråga. Men åker du inte från den delen så är det inte värt att ta sig dit, utan ta nästa senator, tycker jag.
 

palmen

Moderator
Vilken Star Alliance (*A) Lounge skall man välja i FRA? Enligt vad jag läst så skall Air Canada's vara bättre än Lufthansa Senator ...??
Och hur det med säkerhetskontroll i FRA på utresan?
Beror helt på vart du ska, åker du inom Europa skulle jag inte ta omvägen via Air Canada loungen. Du får räkna med 1h att ta sig dit och tillbaka då det krävs säkerhetskontroll och är väldigt långt att gå. Reser du utanför Europa och har loungen nära är det dock ett bra val, jag gillar dock Senator loungerna också.
 

toer00

Medlem
Skall till Singapore med SQ via FRA (SAS fr. STO) och har EBG (Biljett i business) ... Grejen är att Ben (Bloggaren) på "OneMile at a time" dissade rejält LH Senator men hissade Air Canada, Maple Leaf.

Review: Lufthansa Senator Lounge Frankfurt Airport FRA - One Mile at a Time
Review: Air Canada Maple Leaf Lounge Frankfurt Airport FRA - One Mile at a Time

På hemvägen däremot, har vi 4 timmar i Dusseldorf (DUS) innan anslutningen sker med SAS i PLUS till Stockholm och där är det väl ingen tvekan om att det är LH Senator som gäller...?
 
Toppen