Hjälp med SAS-pris till Frankfurt

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Fredrik, 13 Juni 2011.

1. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har letat efter platser på flyg till FRA i slutet på månaden och i mitten på augusti och har noterat att biljetterna är oerhört dyra. Det är svårt att hitta envägs ekonomibiljetter för lägre än ungefär 2800 och jag tolkar det som att väldigt många platser är bokade. Det vore bra för SAS men dåligt för mig.

Rimligen innebär det här också att bonusbiljetterna är slut då resenärer antagligen använder sånt om de kan när ordinarie biljetter börjar bli dyra. Alla är ju inte så taktiska som vi.

2. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här. Ska ned till Frankfurt om en månad ungefär, och noterar också att det är svindyrt. Finns det något trick? Antar att de räknar med att de som åker med slutdestination FRA till största delen är affärsresenärer, och sätter priserna därefter.

3. cbroxe

cbroxe Medlem

Hej!

Köp saxade biljetter!

Jag testade så här 3/8 ARN-FRA (SK635).
    Retur 17/8 FRA-ARN (SK638)
    SAS kallar denna biljett "RoundTrip Special"
    Pris 1247:- T/R!!!

Mindre än halv priset jämfört med enkel biljett.
    MAO, släng returbiljetten :)

//Christopher

4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag flyttade inläggen ovan till en ny tråd eftersom säkert flera kan ha nytta av billigare biljetter till Frankfurt.

cbroxe har väldigt bra tips, låt oss veta om det hjälpte!

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ha ha, man har ju nästan glömt detta med saxningen. Som en kompis från förr. Har vant mig helt och hållet med SAS enkelpriser.

1 person likes this.
  6. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, strålande! 3000 spänn billigare. Tusen tack!

7. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår varför flygbolagen gör så här, det handlar om att "skydda" biljetter i premium-klasser. Sen ger det mer "wood for the fire" för communities som businessclass.se eftersom vi måste "hustla" mer med biljetterna. Nu kör vi!

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!