Senaste nytt

Hjälp med resa till Peking och Manila/Cebu!

Olle A

Medlem
Om du vill åka bekvämt tipsar jag om Turkish Airlines Comfort class ( Economy extra) till HKG. Vissa avgångar kommer du undan med 8 478:- ARN-HKG. Sen tar du Cebu Pacific eller Philippine Airlines till CEB. Vi har just åkt en sån resa och det var väldigt skönt med stort benutrymme och fin service.

Turkish flyger Comfort class till PEK också för 8 495 :-
 
Last edited:
Om du vill åka bekvämt tipsar jag om Turkish Airlines Comfort class ( Economy extra) till HKG. Vissa avgångar kommer du undan med 8 478:- ARN-HKG. Sen tar du Cebu Pacific eller Philippine Airlines till CEB. Vi har just åkt en sån resa och det var väldigt skönt med stort benutrymme och fin service.

Turkish flyger Comfort class till PEK också för 8 495 :-

Hittar för 9449 kr totalt med flyg du nämner ovan samt cebu Pacific via manila till cebu dock med ett 8 timmars stopp i Hong Kong på vägen dit o 4 timmar på vägen hem. Kan man leva med :) men hur stor skillnad mot vanliga Eco stolen är det ? Betydligt mycket mer recline ?? Mjukare stol ?? Service?
 

Dr. Miles

Expert
Hittar för 9449 kr totalt med flyg du nämner ovan samt cebu Pacific via manila till cebu dock med ett 8 timmars stopp i Hong Kong på vägen dit o 4 timmar på vägen hem. Kan man leva med :) men hur stor skillnad mot vanliga Eco stolen är det ? Betydligt mycket mer recline ?? Mjukare stol ?? Service?

Här kan du läsa mer information om Turkish Airlines Economy Comfort class.
http://www.businessclass.se/deals/3...rlines-fr-ryanair-ireland-7-860-sek-inkl.html
http://www.businessclass.se/reserap...ing-med-turkish-airlines-i-comfort-class.html
 

Olle A

Medlem
Hittar för 9449 kr totalt med flyg du nämner ovan samt cebu Pacific via manila till cebu dock med ett 8 timmars stopp i Hong Kong på vägen dit o 4 timmar på vägen hem. Kan man leva med :) men hur stor skillnad mot vanliga Eco stolen är det ? Betydligt mycket mer recline ?? Mjukare stol ?? Service?

Jag antar att du läser länkarna från Dr.Miles som väl beskriver Comfort class. Reclinen är väl ganska ordinär men benutrymmet slår alla andra Economy extra som jag sett. Prisskillnaden mot vanliga economy är också väldigt liten i förhållande till vad du får.
 
Jag antar att du läser länkarna från Dr.Miles som väl beskriver Comfort class. Reclinen är väl gaRex a ordinär men benutrymmet slår alla andra Economy extra som jag sett. Prisskillnaden mot vanliga economy är också väldigt liten i förhållande till vad du får.

Känns som att det lätt är värt pengarna för den servicen man får :) någon som vet om de får några förmåner på marken (tex. Lounge) eller om man skall fixa ett diners kort för att få tillgång till någon av deras lounge ? Och vilket bonusprogram som är mest värt att spara poäng i ? :)
 
Last edited:

Olle A

Medlem
Känns som att det lätt är värt pengarna för den servicen man får :) någon som vet om de får några förmåner på marken (tex. Lounge) eller om man skall fixa ett diners kort för att få tillgång till någon av deras lounge ? Och vilket bonusprogram som är mest värt att spara poäng i ? :)

Någon speciell markservice ingår inte men om du har Star Alliance Gold så kan du besöka loungen i IST som är min favoritlounge.
Beträffande bonusprogram så tvistar ju de lärde som du kan se på det här forumet. Själv fixade jag Aegean Gold tack vare tips på den här sidan och är mycket nöjd med det programmet. I HKG tittade dom förvånat på kortet så jag fick själv berätta att prefixet är A3.
"This card is not so common here, sir". :)
 
Nu är frågan om Comfort class på Turkish Det är väl inte speciellt värt det, om de inte är dom "nya" stolarna i sin B777-300ER så man inte hamnar i ett gammalt plan o får en ekonomistol när man betalat för Comfort class bara för att de är ett ej uppgraderat plan :O Eller om man blir uppgraderad till Business då ?
 

Dr. Miles

Expert
Nu är frågan om Comfort class på Turkish Det är väl inte speciellt värt det, om de inte är dom "nya" stolarna i sin B777-300ER så man inte hamnar i ett gammalt plan o får en ekonomistol när man betalat för Comfort class bara för att de är ett ej uppgraderat plan :O Eller om man blir uppgraderad till Business då ?

Det finns inga B777-300ER plan hos Turkish Airlines som inte har Economy Comfort.
 
Det finns inga B777-300ER plan hos Turkish Airlines som inte har Economy Comfort.

Där löste vi det problemet! Då är seatgurus seatmap gamla på deras ena B777-300ER :p

Den som har First konfiguration!

Hur ser cash-upgrade på plats (vid check-in) ut med Turkish är de ovärt eller kan dom vara prisvärda då DR.MILES?
 
Last edited:

David

Medlem
Ja, den ena seatguru-kartan är de gamla maskinerna som lämnats tillbaka till Jet Airways (vill jag minnas att det var).
 
Toppen