Senaste nytt

Hjälp med MPM (maximum permitted mileage)

agehall

Medlem
Jag tror att det ibland är så att man räknar med att man *MÅSTE* flyga via någon hub och isåfall tar till lite extra.
 

AABack2ARN

Medlem
Nu kanske inte FlyerTalk är den bästa källan men i praktiken skall nog detta tolka som om man får 550 extra miles att resa för

Deduction sker från den sträcka du har en biljett på inte från MPM-värdet
 

agehall

Medlem
Har du en länk till någon tråd på FT där detta diskuteras? I det här fallet är jag nog böjd att lita på FT, men jag är rätt säker på att Gnopps sa det motsatta här för ett par år sedan.
 
For at dreje diskussionen i en lidt anden retning.


MPM er forskellig afhængig af om man flyver Trans Siberia eller via Eastern Hemisphere, hvordan ved man om en given flyvning er det ene eller det andet?
 

Dr. Miles

Expert
For at dreje diskussionen i en lidt anden retning.


MPM er forskellig afhængig af om man flyver Trans Siberia eller via Eastern Hemisphere, hvordan ved man om en given flyvning er det ene eller det andet?
Som jag skrev i http://www.businessclass.se/forum/o...es-bonusresa-trad-oneworld-18.html#post244464 tråden, det är baserad på hur du flyger.

T ex om du flyger Europa-Japan, Korea eller Kina direkt, blir det Trans Siberia (TS).
Om du flyger Europa-Sydostasien direkt eller via Mellanöstern/Indien, blir det Eastern Hemisphere (EH).
 
Okay, jeg var usikker på om ex. Europa Seoul/Hong Kong var TS eller EH. Det virker til at USDM har taget MPM for EH, selvom ruten er TS.

CPHHKG-YY 12JUN14

TICKETED POINT SURCHARGES APPLY.
GI M 5M 10M 15M 20M 25M

MPM EH 7965 8363 8761 9159 9558 9956
MPM TS 8949 9396 9843 10291 10738 11186

Min oprindelige rute var 16.900 miles så den burde være OK..

HUACA time!
 

Dr. Miles

Expert
Min oprindelige rute var 16.900 miles så den burde være OK..
Jag har ingen aning om vilka regler USDM agenterna har men det är nog bäst att hålla sig till inom MPM i båda riktningar.
Om ena riktning är via Trans Siberia (TS) och andra vägen är via Eastern Hemisphere (EH) finns det risk att de räknar MPM separat.
 
Toppen