Senaste nytt

Hjälp med hyrbil Miami 4/9 - 6/10 2014

flybob

Medlem
Spana efter PC/CDP-koder hos Hertz. Brukar finnas bra rabatter att hämta. (Ska kika när jag är tillbaka på hotellet)

Edit: Har kikat lite, men de flesta koderna går ut strax efter sommaren. Håll dig lite kall och håll ögonen öppna efter koder.
 
Last edited:

ARN-MIA

Medlem
Jag fick ett pris på strax över 1000 USD inkluderad extra förare, LDW och ALI för en Chevrolet Cruz i 32 dagar. Sen var det någon på forumet som tipsade om att man kan anmäla sin partner så får man en upgrade voucher, och den kom med posten igår och det står inget namn på den eller liknande så det blir till att använda den också.

Känns inte värt att kolla mer då det skiljer så lite. Tack för hjälpen alla. Ska bara komma ihåg att välja bort PAI och PEP på flygplatsen och lägga till en tank bensin, tack vare era tips.
 

hallgren

Medlem
Sixt: Chevy Cruze - 1.310 USD exklusive Loss damage waiver, Personal accident protection, Supplemental Liabillity Insurance

Budget: Ford Fusion - 1.200 USD exklusive Loss Damage Waiver, Personal Accident and Effects, Supplemental Liability Insurance, Emergency Sickness Program.

Ingår inte försäkringarna på Budget? Det gjorde de (Supplemental Liability och Loss Damage Waiver) när jag hyrde där nyligen. Fanns inte som tillval och gick inte att välja bort, de ingick bara.
Dock syntes de bara när jag gick via budget.com. På budget.se stod inget om försäkringarna, men priserna var exakt samma så det bör ha varit samma produkt.
 
Hei

Har leid bil i USA 4 år på rad nå og i Florida. Tre ganger har jeg brukt hyra bil & billig biluthyrning med holiday autos sverige - holiday autos eller dvs den norske siden. Veldig ryddig og greit. Hatt Chevrolet Tahoe de siste to gangene i 19 dager og betalt ca 9000 kr begge ganger. Ingen har matchet de prisene av Hertz Avis etc for samme biltype. Alle årene har jeg endt opp med Alamo og de er veldig greie og forholde seg til. (Holiday autos har tydeligvis sammarbeid) Har også lånt bil direkte på Alamo.se
Klaget på bilen feil farge/ merke altså egentlig bare bagateller for å få den bilen jeg vil ha. Nå sist i sommer fikk jeg en bil som bare var kjørt 27 miles. Om de ikke har bilen inne da du henter den er det bare å svinge innom og bytte senere på et annet kontor eller samme.

Om du skulle ha noen flere spørsmål er det bare å sende en melding.

Lykke til.

Rune
 

flum

Medlem
Har också bara goda erfarenheter av holiday autos. Har hyrt med dom säkert 30 ggr i USA och inga problem. Även när det strular är dom behjälpliga, bla hade ett uthyrningskontor flyttat utan dom ändrat adress på hemsidan(flyttat från downtown ut till flygplatsen) utan att blinka tog dom taxi-kostnaden båda vägarna.
 

Bernie

Medlem
Har också bara goda erfarenheter av holiday autos. Har hyrt med dom säkert 30 ggr i USA och inga problem. Även när det strular är dom behjälpliga, bla hade ett uthyrningskontor flyttat utan dom ändrat adress på hemsidan(flyttat från downtown ut till flygplatsen) utan att blinka tog dom taxi-kostnaden båda vägarna.
Samma här. Jag gillar att framför allt processen på Holiday Autos sajt är sjukt smidig i jmf med de stora uthyrarnas sidor. Har inget kort med försäkrning, så jag brukar teckna deras försäkring (självriskeliminering), så att jag slipper stå på plats och reda ut vad jag har och inte har. Brukar också köra envägshyror med flera förare. Ibland kan avgifter för detta tillkomma (one-way fee, alternativt att bara ett visst antal förare ingår), beroende på vilket bolag man får - tror att det beror på vilket typ av avtal man har med Holiday Autos. Ett tips är i så fall att maila uthyrningskontoret på förhand för att säkerställa att allt ingår. Så slipper man överraskningar. Annars är ju bokningarna fullt avbokningsbara, vilket är bra.
 

Peter.85

Ny medlem
Hej, jag hoppas allt gick ok med din resa och hyra bilen, är det bra att veta vad som väntar om någon någonsin kommer över på samma plats för semester. Dessutom, för att dela mina erfarenheter med dig, om du bestämmer dig för att besöka Kroatien, jag rekommenderar varmt detta företag - biluthyrning Kroatien, har vi använt det två år i rad, mycket bra service, priser och villkor! Jag önskar dig lycka till på dina framtida resor!
 

chazzie

Medlem
Min erfarenhet är att en mindre SUV är billigare än en full size, ofta betydligt billigare, så är det en mindre SUV ni vill ha så är det bara att köra på! Jag brukar boka via Budet, Avis eller Hertz genom EB, priserna är ofta helt OK för USA.
 
Toppen