Hjälp med Hertz poängregistrering EBG

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Carlos, 21 Mars 2012.

1. Carlos

Carlos Medlem

Hejsan!

Imorn bär det iväg till Puerto Rico. Min vän bokade en bil genom Hertz, hans namn är bokningen på och det går tyvärr inte att ändra, främst för att jag själv inte har körkort : /.

Jag bad honom använda rabattkoden från EuroBonus-sidan för att ge eventuell rabatt men när det kommer till poäng osv och den syns i bokningen men ingenstans behövde han ange mitt EBG nummer. Kan jag registrera poängen utan att vara den som bokat eller hyrt eller ens betalat för bilen?

Jag kommer givetvis vara närvarande när vi hämtar ut bilen och kan dra mitt kort om så behövs.

Alla tips är välkomna.

- Carlos

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Osäker på hur det funkar med bilhyror, men det kan vara värt ett försök. Prata med dem när ni hämtar ut bilen och se till att de lägger in ditt EuroBonus-nummer.

Dock får man ju så lite poäng när man hyr bil att det är ju knapt värt att bry sig imho.

3. Homer

Homer Medlem

funkade för 2 år sedan med Hertz, ingen garanti det gör det igen.

4. tourist

tourist Medlem

Tveksamt ifall du inte ens är extra förare, men det skadar ju inte att försöka få in ditt nummer vid upphämtningen av bilen och hoppas att det slinker igenom.

5. Morgan

Morgan Medlem

Om man registrerar bonuskort på Hertz.se i samband med bokningen så spelar det ingen roll vem som står på bilen. Jag har fått poäng vid ett par olika tillfällen, trots att jag inte stod på kontraktet (har inte ens körkort).

Kolla om det går att administrera bokningen på hertz.se och där lägga till bonuskort nu, så är problemet nog löst!

6. Carlos

Carlos Medlem

Tack för alla tips! Jag gjorde mitt bästa för att den Puerto Ricanska kvinnan skulle lägga in mitt kort. Det märkliga var att hon inte ens frågade efter kortet när vi hämtade ut bilen. Får se om poängen postar...

7. Homer

Homer Medlem

Det är ju inte Hertz som eventuellt kollar, utan SAS, men det har de inte gjort tidigare.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!