Senaste nytt

Hjälp med bröllopsresa till Asien (gärna tips!)

MartinH

Medlem
Jag hade valt att ta open jaw, till Kambodja och hem från KUL/SIN (eller tvärtom). Ta Bangkok på vägen mellan de andra destinationerna, blir nog lite mindre flygande fram o tebax på det sättet.
När ni ändå är i Kambodja, åk till Sihanoukville KOS, mycket fina stränder där. Direktflyg från REP/PNG/SGN.
Verkar inte finnas platser med Thai eller Asiana till/från REP på era dagar, närmsta är väl då PNH eller SGN.
Det är bara att söka på united.com. Air China verkar vara snabbaste/enklaste, men vill ni testa på annat så testa att söka från annat än ARN, t.ex. LHR/FRA/MUC/ZRH etc.
United visar inte Singapore Airlines, sök det på Air Canada Aeroplan istället.
Lycka till!
 
Jag hade valt att ta open jaw, till Kambodja och hem från KUL/SIN (eller tvärtom). Ta Bangkok på vägen mellan de andra destinationerna, blir nog lite mindre flygande fram o tebax på det sättet.
När ni ändå är i Kambodja, åk till Sihanoukville KOS, mycket fina stränder där. Direktflyg från REP/PNG/SGN.
Verkar inte finnas platser med Thai eller Asiana till/från REP på era dagar, närmsta är väl då PNH eller SGN.
Det är bara att söka på united.com. Air China verkar vara snabbaste/enklaste, men vill ni testa på annat så testa att söka från annat än ARN, t.ex. LHR/FRA/MUC/ZRH etc.
United visar inte Singapore Airlines, sök det på Air Canada Aeroplan istället.
Lycka till!
Tack! Jag kollade på uniteds hemsida och fick upp en hel del från ARN. Blir lite osäker... Fanns både lufthansa och Swiss mm. Är det specifika awardresor man ska kika efter?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för all hjälp! Bokade en resa imorse :)
Inlägget från en annan tråd:
Bonusprogram: EB
Flygbolag: ANA,Lufthansa, Air China, Turkish Airlines
Kabinklass: C
Avreseort: Stockholm
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: open jaw - hem från Phnom Penh
Antal poäng (per person): 70 k (AMEX 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 3600
När: december - jan 2016/2017
Bokad: juli 2017

Bokade resan imorse.

Lufthansa till Peking. Vi landar på morgonen och flyger vidare på kvällen (Air China) till Singapore, med en förhoppning om att kunna åka in till Peking ngra timmar.

Hem flyger vi från Phnom Penh med ANA via Tokyo. Samma sak där, tänkte åka in några timmar innan vi åker vidare hem med Turkish, via Istanbul.

Bröllopsresa - men vi ska försöka boka om hemresan. Flugit med Turkish förut och aldrig varit riktigt nöjd. Brukar SAS släppa biljetter närmare inpå? Eller t.ex. asiana?
Du kan inte kolla Singapore Airlines award tillgänglighet på United.com men du kan kolla Singapore Airlines award bl a på Aeroplan, ExpertFlyer.

Beijing-Singapore är en av få rutter där man kan boka Singapore Airlines Business class award med SAS EuroBonus och flygtiden är över 5 timmar.

T ex på 2016-DEC-25 finns det två Singapore Airlines flygningar mellan Beijing->Singapore som har två lediga award platser i Business class.

Screenshot20160725 03 SQ.png
 
Jo, det blev Openjaw till Singapore och hem från Pnom Penh. På vägen ner mellanlandar vi i Peking och har ca 10 h, så vi ska försöka åka in och titta på förbjudna staden. Vägen hem går via Tokyo och samma där, vi ska försöka ta oss in och käka Sushi :)

Tanken är nog att vara i singapore ca 5 dagar och sedan Thailand för att avsluta med Angkor wat.:)
 
Inlägget från en annan tråd:

Du kan inte kolla Singapore Airlines award tillgänglighet på United.com men du kan kolla Singapore Airlines award bl a på Aeroplan, ExpertFlyer.

Beijing-Singapore är en av få rutter där man kan boka Singapore Airlines Business class award med SAS EuroBonus och flygtiden är över 5 timmar.

T ex på 2016-DEC-25 finns det två Singapore Airlines flygningar mellan Beijing->Singapore som har två lediga award platser i Business class.

Visa bifogad bild 54654
Ok tack! Är det att föredra framför air china som vi är inbokade på nu?
 
Jag förstår... Vi behöver åka vidare den 24e kl 0010 från Peking(så att vi kan fira jul i Singapore :)), men jag kunde inte hitta platser när jag kollade. Så egentligen är de platser du postade perfekta, men vi skulle behöva åka den 24:e och inte 25:e. Ska kolla igen!!! Tack
 
Toppen