Senaste nytt

Hjälp med att hitta flightnr från Januari 2018

921

Ny medlem
Hej, behöver en hjälpsam själ med tillgång att söka gamla flightnr.
Det jag behöver hjälp att ta reda på är följande:

American Airlines ORD-LAX Sista avgången Fredag 5 Jan 2018, ca 23.30

American Airlines LAX-LAS Lördag 6 Jan 2018. Tänkt avgång ca 09, dock försenat till ca 11.

Ber om ursäkt för dom lite otydliga klockslagen, men hade jag vetat exakt så hade jag inte behövt eran hjälp! :)
 

henke12

Medlem
Hmm,

Har inte lyckats hitta. Tror man behöver premiumkonto på flightstats.com

Du har inget gammalt bokningsmail eller dylikt kvar?
 

921

Ny medlem
Nej, själva grejen är just den att jag skulle åka SAS ARN-LAS men planet blev sent till bytet i ORD och jag fick istället därifrån flyga med AA via LAX och var framme i LAS dagen efter, ca 14 timmar sent. Tänkte nu lite sent skicka in en claim för den förseningen, men har inte kvar infot om flighterna jag blev ombokad till och hittar inga digital spår efter det heller tyvärr!
 

Hachans

Medlem
Nej, själva grejen är just den att jag skulle åka SAS ARN-LAS men planet blev sent till bytet i ORD och jag fick istället därifrån flyga med AA via LAX och var framme i LAS dagen efter, ca 14 timmar sent. Tänkte nu lite sent skicka in en claim för den förseningen, men har inte kvar infot om flighterna jag blev ombokad till och hittar inga digital spår efter det heller tyvärr!

Tveksamt om det ger något ändå med tanke på att nya gränsen är två månader. Men den är ju bara en riktlinje så försöka kan man ju göra ändå!
 

agehall

Medlem
Och dessutom har inte dessa flighter något med saken att göra om du tänker använda EU261/2004 för då är grundorsaken att ARN-ORD blev försenad.
 

921

Ny medlem
Men hela saken hänger ju ihop med att jag fick åka AA via LAX istället för SAS direkt till LAS, och blev därför 14h sen till ankomstdestinationen.
Och på Claim Formen behöver man ange vilka flightnr man åkt istället, därför behöver jag denna information för att fylla i formuläret korrekt, om jag förstått allting rätt.
 

agehall

Medlem
Det *borde* SAS kunna få fram genom att titta på din bokning. Rätt konstigt att de kräver att man ska mata in all den där informationen faktiskt. Jag skulle testa att skicka in ett claim utan att fylla i flighterna du blev ombokad till.
 
Toppen