Senaste nytt

Hjälp med att förstå AVIS prisuppgifter

nissefalk

Medlem
Jag fick betala för mycket vid en hyra då man checkat ut bilen helt fel så hyres perioden blev för kort för att få det bokade priset, ringde Avis så fort jag fått fakturan och de tog bort de extra kostnaderna direkt. Inte exact samma case som du har men om du inte gjort det ännu ring och klaga så tror jag de ordnar det hela.
 

AABack2ARN

Medlem
Hmm. Jag tolkade det som att 77.79 var summan av kostnaden för (6,4 gallon * 9,99) + 5,53 + 7,35 men det stämmer ju inte riktigt eftersom det är $76,82 så då saknas omkring 97 cent...
 

igelkotten

Medlem
Jag fick betala för mycket vid en hyra då man checkat ut bilen helt fel så hyres perioden blev för kort för att få det bokade priset, ringde Avis så fort jag fått fakturan och de tog bort de extra kostnaderna direkt. Inte exact samma case som du har men om du inte gjort det ännu ring och klaga så tror jag de ordnar det hela.

Hänt mig också. Prova att kontakta och förklara
 

Homer

Medlem
Om bokar en USA hyra på Eurobonussidan står det såhär i bokningsbekräftelsen som visas på skärmen.
Jag tolkar det som att VRF är samma som "Veh lic recoup "


Your quote includes:
    • Local Tax (TAX)
    • Loss Damage Waiver (LDW)
    • Additional Liability Insurance (ALI)
    • Vehicle Registration Fee (VRF)
    • Airport/city/other surcharge
    • Unlimited Mileage
 
Last edited:

jimmy_h

Medlem
Tack
Men bränsletillägg står inte med som avgift. Har försökt få tag i AVIS men det är tyvärr inte förstående
 

Homer

Medlem
Låter inte som någon avgift utan baserat på avläsning av bränslemätaren vid återlämningstillfället.
Går väl inte att göra så mycket annat än att hävda att de gjort fel och skicka in brännslekvittona.
 
Fick betala för en tank bensin när jag lämnade tillbaks på LAX förra sommarn trots att bilen var fulltankad. Som tur var märkte vi det på flygplatshotellet och kunde gå tillbaks till uthyrningsstationen dagen efter och lösa problemet. När vi påpekade det sa den ena kvinnan till sin andra kollega "it's Michael AGAIN.....". Verkade vara vanligt förekommande :'D
 

fcx

Medlem
Fick betala för en tank bensin när jag lämnade tillbaks på LAX förra sommarn trots att bilen var fulltankad. Som tur var märkte vi det på flygplatshotellet och kunde gå tillbaks till uthyrningsstationen dagen efter och lösa problemet. När vi påpekade det sa den ena kvinnan till sin andra kollega "it's Michael AGAIN.....". Verkade vara vanligt förekommande :'D

Man kan råka ut för det omvända också: att de stämplar in bilen med full tank trots att så inte var fallet. Eftersom tanken inte var full vid utlämning heller så krediterades jag för mellanskillnaden...
 
Toppen