Senaste nytt

Hjälp med 2 billiga biljetter Göteborg-Asien till ungdomar

Börling

Medlem
Hej har haft lite prat hemma med pojken om var man kan och var man inte kan köpa billiga billiga och bra biljetter till Asien för att vara borta under början av 2018.
Så bra tips vore mycket uppskattat

  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Bangkok (övriga Asien funkar också) De kommer att resa runt i Asien
  • När vill/behöver du resa ut? Början av 2018 (helst första halvan av januari)
  • När vill/behöver du komma hem? Ca första halvan av maj 2018
  • Hur länge vill du vara borta? ca 4 månader
  • Hur många personer som skall resa? 2 20-åringar
  • I vilken kabinklass? ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Inga speciella krav
  • Vad är din budget? (per person) helst under 4000:- / person men kan gå upp lite
  • Vad är det viktigaste för dig? Att det helst skall kunna gå att ändra hemresan utan att det blir jättekostsamt
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? öppen för förslag
Tack för hjälpen att upplysa 2 ungdomar om BC:s fördelar!
 

agehall

Medlem
Tack för hjälpen att upplysa 2 ungdomar om BC:s fördelar!
Men du vill ju att se ska flygs ekonomi - det är inte en av fördelarna med BC.

Jag tror för övrigt att det blir svårt att hålla den där budgeten och ha en biljett där hemresan är ombokningsbar, men jag kan ha fel där.
 

ZZZebra

Medlem
Hej Börling,

för 20-åringar skulle jag nog rekommendera att kolla på SAS ungdomsbiljetter. Tog en skärmdump, nu sökte jag från Stockholm till Hong Kong men du kan ju själv mixtra lite, och även fundera på en open jaw, t ex flyga ut till Tokyo och hem från Hong Kong. Som du ser går det att komma ner under 3000 kr vilket får anses mycket prisvärt med ett bra bolag (enligt mig) som SAS.

Att ändra en biljett kostar 70 EUR, men läs igenom de finstilta villkoren för vad som gäller för detta, krävs att det finns platser kvar i samma klass vilket inte är givet om ni vill omboka med kort framförhållning och inte är flexibla med datum.

SAS Ungdom.png
 
Last edited:

Börling

Medlem
Hej Börling,

för 20-åringar skulle jag nog rekommendera att kolla på SAS ungdomsbiljetter. Tog en skärmdump, nu sökte jag från Stockholm till Hong Kong men du kan ju själv mixtra lite, och även fundera på en open jaw, t ex flyga ut till Tokyo och hem från Hong Kong. Som du ser går det att komma ner under 3000 kr vilket får anses mycket prisvärt med ett bra bolag (enligt mig) som SAS.

Att ändra en biljett kostar 70 EUR, men läs igenom de finstilta villkoren för vad som gäller för detta, krävs att det finns platser kvar i samma klass vilket inte är givet om ni vill omboka med kort framförhållning och inte är flexibla med datum.

Visa bifogad bild 65787
Hej tack för en lysande idé. Killarna blev mycket nöjda och. Vi bokar ut till Tokyo och hem från Peking! Blev strax under 3000kr.

Case closed!
 

Tonton

Medlem
Hej Börling,

för 20-åringar skulle jag nog rekommendera att kolla på SAS ungdomsbiljetter. Tog en skärmdump, nu sökte jag från Stockholm till Hong Kong men du kan ju själv mixtra lite, och även fundera på en open jaw, t ex flyga ut till Tokyo och hem från Hong Kong. Som du ser går det att komma ner under 3000 kr vilket får anses mycket prisvärt med ett bra bolag (enligt mig) som SAS.

Att ändra en biljett kostar 70 EUR, men läs igenom de finstilta villkoren för vad som gäller för detta, krävs att det finns platser kvar i samma klass vilket inte är givet om ni vill omboka med kort framförhållning och inte är flexibla med datum.

Visa bifogad bild 65787

kanske lite Off topic men onekligen intressant - Jag tänkte exakt likadant igår och började söka på ungdomsresor mellan ARN-HKG (kollade runt 22:00) men hittade absolut noll tillgång i januari och februari. Dock gott om tillgång i april. Konstigt att det öppnats upp så mycket mellan klockan 22 och 00. Alternativt så är SAS hemsida bara riktigt dålig.
 

Dr. Miles

Expert
Hej tack för en lysande idé. Killarna blev mycket nöjda och. Vi bokar ut till Tokyo och hem från Peking! Blev strax under 3000kr.

Case closed!
Observera att enkelbiljett mellan Tokyo och Beijing kostar ca 2.000 SEK eller uppåt så den kanske spräcker totala budgeten.

Och, om det inte är internationellt flyg till Beijing, kan de inte utnyttja upp till 72 timmars visumfri vistelse i Beijing.
(t ex om de köper enkelbiljett Tokyo-Shanghai-Beijing, får de inte upp till 72 timmars visumfri vistelse i Beijing eller upp till 144 timmars visumfri vistelse i Shanghai)
 
Toppen