Senaste nytt

Hjälp! Hur ska man skicka ett pass från Göteborg till NYC fort och billigt???

Valley

Medlem
Till USA skulla mina val bli:
1 - UPS
2 - Fedex
3 - World Courier
4 - TNT
5 - DHL Express (Eftersom det är USA)
 

Valley

Medlem
Kom på.
SAS eller rättare sagt SAS Cargo har eventuellt kvar sin mail-service.
Men hur de nu för tiden ställer sig till privatpersoner har jag ingen aning om.
 
Leveransen kom 10:25 lokal tid, dagen efter. DHL på Landvetter har inga problem med att jobba mot privatpersoner.
Det enda speciella i detta ärendet var att det finns en risk att customs clearance till USA just för pass kan ta lång tid(upp till 4 veckor). Andra typer av handlingar som kan klassas som dokument kan skickas för 399SEK och levereras i 3-4 dagar.
 

MarcusC

Medlem
Har ju semester...men läste denna nu. FedEx hade nog varit min "first bet"...om du nu inte bokat Tnt Special :). Dock truckar FedEx Got-Cph vilket enligt min erfarenhet kan vara en risk. (Bara DHL&TNT som flyger ut på kvällen direkt från GOT.) Skulle säga att alla fyra integrators landar kommande dag i NYC, men som sagt US customs kan i vissa fall stöka till det.
 
Har ju semester...men läste denna nu. FedEx hade nog varit min "first bet"...om du nu inte bokat Tnt Special :). Dock truckar FedEx Got-Cph vilket enligt min erfarenhet kan vara en risk. (Bara DHL&TNT som flyger ut på kvällen direkt från GOT.) Skulle säga att alla fyra integrators landar kommande dag i NYC, men som sagt US customs kan i vissa fall stöka till det.
TNT var för dyra förra gången, Fedex var för långsamma, gång efter gång DHL får äran men endast varannan gång levererar(förra 3 dagars försändelse till utlandet kom 5 dagar efter, lika fort som Postens Prioritaire 1 klass.)
 
Toppen