Senaste nytt

Hjälp - Frun vill flyga Norwegian!

ulagun

Medlem
Tog nyss upp ditt exempel för frun. Både hon och jag skulle utan att blinka välja C istället. Bara möjligheten att ligga ner och sova lite under en ganska lång flight jämfört med att sitta i halvtrånga PE-säten...
Samma här. Hade dock lite problem med fru Ulagun i början när vi flög långlinjer. Priset var avgörande, "kan göra så mycket annat för pengarna".
Vad som definitivt ändrade hennes inställning var en resa med Lufthansa till Rio
Economy ut var ingen hit. På hemresan blev vi uppgraderade till business. Innebar slut på diskussionerna.
Kan väl tillägga att vi finner Premium economy fullt tillräcklig och prisvärd produkt på halvlånga resor som t.ex New York.
Återstår nu att förmå henne en F flygning. Fick här tacknämlig draghjälp av ett inlägg här på BC av någon som bokat dyr f-biljett istället för att otacksamma barn skulle få ärva. Argument som hon köpte !
 

Airman

Medlem
Samma här. Hade dock lite problem med fru Ulagun i början när vi flög långlinjer. Priset var avgörande, "kan göra så mycket annat för pengarna".
Vad som definitivt ändrade hennes inställning var en resa med Lufthansa till Rio
Economy ut var ingen hit. På hemresan blev vi uppgraderade till business. Innebar slut på diskussionerna.
Kan väl tillägga att vi finner Premium economy fullt tillräcklig och prisvärd produkt på halvlånga resor som t.ex New York.
Återstår nu att förmå henne en F flygning. Fick här tacknämlig draghjälp av ett inlägg här på BC av någon som bokat dyr f-biljett istället för att otacksamma barn skulle få ärva. Argument som hon köpte !

Själv känner jag efter senaste resan Helsingfors - Tokyo att jag inte står ut i ekonomi på långresor längre! Satt i Finnairs Eco Comfort, som inte var speciellt komfortabelt. På något sätt hade jag förträngt hur det kändes att åka eco Arlanda - Singapore - Bali på bröllopsresan för mindre än ett år sedan, men nu tror jag att jag inte kommer boka en enda ekonomibiljett till på långresor. Ev. som du säger om New York som är lite av nästan-långresa att det kan vara ok med någon form av ekonomi "plus/komfort/premium" istället om C/F är för dyrt.
 
Last edited:

Airman

Medlem
Min fru har gjort flera resor till Nya Zealand/Australien både i Economy class och i Business class.
Hon säger att det räcker med att resa i Economy class, även till Nya Zeeland...

Wow! Din fru är inte lika mesig som jag :) Kul, men blir det jobbigt att boka resor tillsammans, eller "gillar" du också economy?
 

Dr. Miles

Expert
Din fru är konstig. Men å andra sidan är det ju bara att tacka och ta emot - då har ju du råd att flyga i F istället för att ni båda ska åka i C.. :)
Hon väger inte ens 40 kg så kan du gissa hur mycket plats det finns för henne i en vanlig Economy class stol. ;)
Wow! Din fru är inte lika mesig som jag :) Kul, men blir det jobbigt att boka resor tillsammans, eller "gillar" du också economy?
När vi (familjen) reser tillsammans så har vi "Economy class only" policy pga detta...
Snart åker vi till Tokyo med Finnair i Economy class (vi har fått platser i Economy Comfort dock).
 
Toppen