Senaste nytt

Hjälp - Frun vill flyga Norwegian!

malmokalle

Medlem
Har flugit Turkisk några gånger på den sträckan och vill gärna testa något nytt. Swiss/Lufthansa ligger på ca 15 tkr.
 

Dr. Miles

Expert
Har flugit Turkisk några gånger på den sträckan och vill gärna testa något nytt. Swiss/Lufthansa ligger på ca 15 tkr.
Är det i SEK eller i DKK?

Lufthansa & SWISS kombo kostar ca 14.700 DKK inkl. skatter per person i Business class (P klass) från Köpenhamn, så om du har hittat 15.000 SEK från Köpenhamn, är det en bra deal.
 

malmokalle

Medlem
@Dr. Miles: Rätt, det är DKK!

Norwegian Premium ligger på lite över SEK 13 tkr, men är som sagt direkt CPH-BKK.

@Airman: Jodå, vi har åkt C och det borde väl räcka som argument?
 
Last edited by a moderator:
Norwegian Premium ligger på lite över SEK 13 tkr, men är som sagt direkt CPH-BKK.
Oj, det var inte billigt. Värt att ha i åtanke att om planet blir försenat drabbar det även Premium. Norwegian lär inte boka om er utan ni får snällt vänta på deras avgång. Flyg med Swiss eller Lufthansa och ni blir ombokade vid problem.
 

Airman

Medlem
Norwegian Premium ligger på lite över SEK 13 tkr, men är som sagt direkt CPH-BKK.

Men det kan ju vara skönt att sträcka på benen lite under en mellanlandning, speciellt om resan annars sker i PE. Det tycker inte jag verkar vara någon nackdel, också med tanke på loungetillgång med business.

Priset var ju inte heller någon jättestor skillnad!
 

Airman

Medlem
Tog nyss upp ditt exempel för frun. Både hon och jag skulle utan att blinka välja C istället. Bara möjligheten att ligga ner och sova lite under en ganska lång flight jämfört med att sitta i halvtrånga PE-säten...
 

palmen

Moderator
Ha inte Qatar en res 2 betala för 1 kampanj just nu? Den kanske passar på era datum?
Jag skulle personligen aldrig betala 13k SEK för Norwegian Premium tur och retur. Om det hade varit liknande priser som SAS kampanjer i PLUS på longhaul för ca 7-8000 kronor så hade det varit en annan sak, men aldrig 13k.

Priserna du verkar ha hittat är väl ca 18k SEK om jag räknar rätt och det är väl inte superbilligt direkt till just Bangkok där det brukar vara billigare (nu kanske ni åker datum då kampanjer inte finns).
 
Toppen