Senaste nytt

Hjälp, försenat/försvunnet bagage

agehall

Medlem
ska man driva några claims mot någon. Vet att jag får betalt upp till 1500kr för utlägg för kläder osv via first card som betalar våra resor. Men ska jag driva något mot BA eller Air Mexiko?

Du har inga som helst rättigheter här. Snarare ska du fråga BA hur mycket extra du ska betala för det problem du orsakat. Möjligen kan du bluffa hemförsäkringen, men att du skulle försöka få ut något från flygbolaget för försenat bagage är helt befängt.
 

AABack2ARN

Medlem
Skönt att det verkar lösa sig. Personligen skulle jag dra mig för att claima något mot flygbolagen om det är så att jag gjort fel genom att missa upphämtningen i Mexico. Men vi är alla olika...
 

Delayed

Medlem
Dum som jag var litade jag på vad BA sa på Kastrup, att bagaget skulle vara incheckat hela vägen och att jag inte behövde hämta ut det.
Men om man inte kan lita på den som checkar in ens bagage, hur ska man då göra? Jag är säkert väldigt naiv men jag har alltid resonerat så att om bagaget är taggat till destination XXX, då behöver jag inte bry mig om det innan XXX.
 

Dr. Miles

Expert
Men om man inte kan lita på den som checkar in ens bagage, hur ska man då göra? Jag är säkert väldigt naiv men jag har alltid resonerat så att om bagaget är taggat till destination XXX, då behöver jag inte bry mig om det innan XXX.

Satidgt som resenär måste man vara uppmärksam när kabinpersonal pratar i högtalaren.
De flesta flygbolagens kabinpersonal säger före landning att man måste hämta incheckad väska även om den är taggad till destionation för dem som har anslutning till inrikesflyg.
 

Delayed

Medlem
Satidgt som resenär måste man vara uppmärksam när kabinpersonal pratar i högtalaren.
Ja självklart följer jag sådan information om jag får den, oavsett vart väskan är taggad. Sen är det inte alltid helt enkelt att uppfatta vad som sägs i högtalarna. Ljudkvalitet och uppfattning om vad som är engelska kan skilja en hel del. Jag undrar för övrigt varför de som pratar sämst engelska ofta pratar fortast... :confused:
 
Toppen