Senaste nytt

Hjälp behövs för att välja seating på Turkish Airlines

Dr. Miles

Expert
Dock fick jag inget svar ang A330/340 som standard mellan IST-BKK eller hur ofta de använder 777.
Turkish Airlines kommer att operera Boeing 777-300ER (Jet Airways flygplan) dagligen på Istanbul-Bangkok-Ho Chi Minh City fr o m idag 2013-OCT-27, enligt Airlineroute.net.

Turkish Airlines Extends Boeing 777 Service to Bangkok / Ho Chi Minh into W13 | Airline Route

Airlineroute.net skrev:
Turkish Airlines is extending Boeing 777-300ER operation (Jet Airways aircraft) on Istanbul – Bangkok – Ho Chi Minh route, as per 19SEP13 GDS timetable/inventory display. Previously the 777 was scheduled to operate from 01JUL13 to 01OCT13, however the airline will continue this operation on/after 02OCT13, at least until 29MAR14 inclusive.

Following schedule effective 27OCT13.
TK068 IST0055 – 1455BKK1615 – 1755SGN 77W D
TK069 SGN2050 – 2225BKK2345 – 0540+1IST 77W D
 

Vaniljvodka

Medlem
Reser ARN-IST-BKK nu på söndag och får olika besked angående flygplanstyp.

ARN-IST skulle vara A321 (ny C-kabin), men Expertflyer visar nu B737 (blockat mittsäte va?). IST-BKK (TK64) skulle vara A333 och är det fortfarande hos Check My Trip, men på EF så är det A340 (gamla C-kabinen).

BKK-IST (TK65) skulle först vara A333, ändrades sedan till B777-300 hos Check My Trip men står nu som A333 hos de sistnämnda och som A340 på EF. IST-ARN står fortfarande som A320 (äldre C-kabin, men fortfarande 2-2-konfig om jag fattat det rätt) men som B737 på EF.

Turkish hemsida förtäljer överhuvudtaget inte vilka plan det blir. Blir smått tokig på att de inte kan bestämma sig… Vilka borde jag lita på?
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Reser ARN-IST-BKK nu på söndag och får olika besked angående flygplanstyp. ARN-IST skulle vara A321 (ny C-kabin), men Expertflyer visar nu B737 (blockat mittsäte va?). IST-BKK (TK64) skulle vara A333 och är det fortfarande hos Check My Trip, men på EF så är det A340 (gamla C-kabinen). BKK-IST (TK65) skulle först vara A333, ändrades sedan till B777-300 hos Check My Trip men står nu som A333 hos de sistnämnda och som A340 på EF. IST-ARN står fortfarande som A320 (äldre C-kabin, men fortfarande 2-2-konfig om jag fattat det rätt) men som B737 på EF. Turkish hemsida förtäljer överhuvudtaget inte vilka plan det blir. Blir smått tokig på att de inte kan bestämma sig… Vilka borde jag lita på?

Min erfarenhet gällande TK är att EF stämmer.
 

Vaniljvodka

Medlem
Min erfarenhet gällande TK är att EF stämmer.

I så fall är det ju sämsta möjliga utveckling. Från nya C-kabiner på tre av rutterna till blockat mittsäte (det finns iofs två B737-800-versioner ser jag nu) på ARN-IST och gamla C-kabinen utan lie-flat-säten på IST-BKK-IST-flygen. Riktig otur om så är fallet.
 
Last edited by a moderator:

Bryant

Medlem
I så fall är det ju sämsta möjliga utveckling. Från nya C-kabiner på tre av rutterna till blockat mittsäte (det finns iofs två B737-800-versioner ser jag nu) på ARN-IST och gamla C-kabinen utan lie-flat-säten på IST-BKK-IST-flygen. Riktig otur om så är fallet.

Trist! När vi flög till DXB förra året så blev det flygplansbyte. Från A330 till A321. Om jag inte minns fel så var det endast på EF som det visades korrekt. Jag vill även poängtera att detta är den enda erfarenhet jag har , om det nu i mitt tidigare inlägg kan tolkas att jag har massor av erfarenhet :).
 

Vaniljvodka

Medlem
Ringde MrJet som gav mig samma flygplanstyper som CheckMyTrip via Amadeus. Alltså A321/A333/A333/A320.
Ringde Turkish som gav mig samma som EF. B737/A340/A340/B737.

Turkish-tjejen sa att det inte skulle ändras.

Jävligt tröttsamt att den här pressreleasen om A321 med ny C-kabin på alla dagavgångar från ARN från och med sept eller vad det var bara var en bluff.

Jaja, gissar att man inte kan räkna med nåt annat när priset är så lågt.
 

Bryant

Medlem
Vissa av TK's 737 har väl riktig Business class? Men det kanske är en liten tröst om du får gamla C på den långa sträckan.
 

Vaniljvodka

Medlem
Vissa av TK's 737 har väl riktig Business class? Men det kanske är en liten tröst om du får gamla C på den långa sträckan.

Ja det finns ju två olika versioner av deras B738 enligt Seatguru. En med blockat mittsäte och en i 2-2-konfig. Jag har dock ingen aning om de riktiga business-stolarna är samma som de nya på deras A321? Det ju varit lite kul att få flyga i helt ny C-kabin intra-europa. Men det viktigaste är att jag slipper blockat mittsäte. Vi får väl se vad det blir helt enkelt.

Gamla C på A340:n till BKK känns ju trist det med, ffa med tanke på att jag har väldigt svårt att sova bra i SAS C-kabin. Och de här stolarna är väl likvärdiga?

Har bara testat flatbeds en gång (BA Club World) och då sov jag som ett litet barn. Får trösta mig med att jag får testa First Class Suites med EK på A380:n mellan BKK och HKG.
 

marbe166

Medlem
Sedan tidtabellsskiftet har TK1792 bara flugits med B738, TK1794 mest med B738, men även ett par gånger med B739 och A321. TK1796 har varit nästan uteslutande A321, i söndags dock A320 och förra tisdagen B738.
 
Toppen