Senaste nytt

Hjälp att hitta Eurobonus biljett Frankfurt-Göteborg på fredag 12:e juli

Jag har fått "ledigt" några dagar från barnsemestern hos Mormor och Morfar. Första tanken var att kolla Awardtravlr för att hitta lediga stolar och dumt nog hittade jag Lufthansa A380 First till Tokyo. 25 timmar i luften och ett dygn i Tokyo där jag inte varit på fyra veckor går väl inte att säga nej till?

Nu till mitt problem: Jag landar med LH711 på Frankfurt 14:30 på fredag och behöver ta mig hem till Göteborg där min hyrbil står parkerad. Det finns gott om möjligheter när jag söker i Expertflyer men Eurobonus hittar ingenting. Jag trodde det räckte med tillgänglighet i I eller X klass... (t ex LH820 på kvällen).

Några förslag? Kan tänka mig att flyga via LHR om det behövs. Kan även tänka mig att flyga till okänd ort (gärna varmt) och sedan hem till GOT på lördag morgon...
 

Jonas C

Medlem
Kan Oslo vara ett alternativ?

Hittade bonusplats i C på direktflighten LH862. Avgång 16.10, Ankomst 18.05. Jag antar att man bör hinna ner till Göteborg under kvällen.

Annars är det möjligt att flyga via Nice på Lufthansa och SAS. LH1064 kl 16.40, byte till SK4700 kl 20.30. Framme i Oslo 23.20.

Å andra sidan kan du inte försöka komma i kontakt med någon på SAS revenue management och be dem släppa en bonusplats till GOT?
 
Ok, det är "married segments" som är problemet. Det finns platser men som går inte att kombinera med mina flightnummer. Lufthansa tittar på det nu (Tack till vår gemensamma hjälte Sedin på SAS). Hoppas på en lösning snart!
 
Toppen