Senaste nytt

Hjälp att hitta en resa till värmen över nyår...

Dr.D

Medlem
Hallå!

Sitter och börjar bli lite desperat då jag planerat in att åka till alperna för skidåkning över nyår, men pga. den totala avsaknaden av snö, så inser jag att en backup plan måste komma på plats.
Jag har givetvis kollar runt en hel del på ITA matrix men hittar egentligen ingenting till några tilltalande priser…. Kanske föga förvånande men givet kort tid till avresa samt en riktig arbetstagarjul. Hur som helst tänkte jag ge er vänliga själar en möjlighet att hjälpa mig att hitta något kul.
Följer för enkelhetsskull sedvanlig mall.
1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn alt Stockholm
2. Var är din destination? Vart som helst där man kan få sol och bad (ej kanarieöarna)
3. När vill/behöver du resa ut? Utresa mellan 25/12 – 28/12
4. När vill/behöver du komma hem? Hemma senast 6/1
5. Hur länge vill du vara borta? 7-12 nätter
6. Hur många personer som skall resa? 2
7. I vilken kabinklass? Business
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance men öppen för allt utom de kinesiska bolagen
9. Vad är din budget? (per person) 25,000kr per person
10. Vad är det viktigaste för dig? Vill helst undvika stop-over som innebär övernattning
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Kan även överväga att resa economy, men då vill jag betala max 12,000 per person….
Tack på förhand!
 

agehall

Medlem
Du är ju lite sent ute tyvärr - hade du bokat för någon vecka sedan så hade du kunnat flyga Club World med BA för £1007/person.
 

Senator

Moderator
Hitta flyg går nog, frågan är hotell :)

Till Dubai kan ni åka för mellan 10 000 - 12 000kr med Turkish eller Ethiopian. Från Dubai finns det några 5th Freedom Flights till Muscat som en annan destination.

Ethiopian har annars ett pris på ca 20 000kr till Seychellerna från Stockholm. Zanzibar finns från ca 19 000kr från Arlanda med samma flygbolag.

Alla andra dealar har 21 dagars förköpskrav som går till Nordamerika...

Titta på Qatar, Turkish eller Ethiopians hemsidor vart de flyger så hittar du kanske nåt roligt..
 

Dr. Miles

Expert
Det finns inte platser för attraktiva prisklasser om man vill resa hem runt 4-6 jan. Men om ni åker hem redan 2 jan så finns det platser.
Screenshot20141215_1.png


Det finns en plats för I klass på Hong Kong->London LHR på 5 jan men ni behöver två platser.

Om ni är beredda att ha lång layover i Helsingfors på utresan och övernattning vid hemresan, så finns det Finnairs biljett till Bangkok.
Screenshot20141215_2.png
 

Dr. Miles

Expert
Om ni vågar att resa till Indien så finns det Turkish Airlines priser för från ca 37.200 SEK inkl. skatter för 2 personer till Mumbai.
Det är i alla fall värmt där...

Screenshot20141215_3.png
 
Toppen