HJÄLP! Lufthansa strejkar!

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av j-n, 26 Mars 2014.

1. j-n

j-n Medlem

Hej kompisar!

Jag behöver er hjälp!
    Lufthansa strejkar och imorgon ska jag åka till Porto, Portugal för viktiga möten och måste vara framme 12.00 (på dagen).
    Skulle åka Lufthansa från ARN 06.05 och sen vidare till OPO via FRA.
    Ringer till Lufthansa just nu men man står i kö i 20 min sen kopplas man bort.
    Tips? Hur ska jag gå tillväga?

Tacksam för alla tips jag kan få!

Johannes

2. Bokade du direkt hos Lufthansa eller via en resebyrå? Om det är sistnämnd kan du vända dig till resebyrån för ombokning.

3. Kan du åka idag?

I så fall KLM till AMS 17:00 och vidare med TAP

4. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är nog bara att försöka ringa Lufthansa igen. Eftersom flyget redan är inställt kan det ju löna sig att ta reda på vilka alternativ som finns under tiden du väntar i telefonen. Det brukar ofta vara lättast att själv presentera förslagen. Lycka till!

5. Aurora

Aurora Guest

Jeg har fulgt denne saken tett. Du har sett infoen som står på denne siden?

Lufthansa ® Germany - Current travel information

"Affected passengers can refund or rebook their flights free of charge. "
    Dette kan du gjöre selv under "My bookings" på lufthansa.com

6. Last edited: 26 Mars 2014
    3 personer gillar detta.
  7. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det viktigt med att du är där imorgon så tar du din packning och åker ut till Arlanda NU. Under resan dit får du försöka få tag på Lufthansa (eller resebyrån) per telefon. Väl på ARN kan du få tag på Lufthansa direkt. Flyg i eftermiddag till Amsterdam med SAS och vidare till Porto ikväll,
    SAS SK 1555 ARN-AMS, kl 1630-1835 finns platser
    TAP Portugal TP 0651, AMS-OPO, kl 2100-2245 finns platser
    Lycka till!

8. j-n

j-n Medlem

Stort tack för hjälpen! Lufthansa bokar inte om några passagerare eftersom alla flighter är fulla.
    Jag fick pengarna tillbaka och lyckades boka TAP för en betydligt högre summa.
    Trist men nu kommer jag fram i alla fall!
    Stort tack!

9. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gör det bästa av situationen nu, åk iväg och koncentrera dig på mötet. Efteråt kan du ta upp med Lufthansa om ersättning. De har nämligen alltid, oavsett orsak, skyldighet att erbjuda ombokning vid inställd flight. Du har också rätt att själv välja att få pengarna tillbaka, men det valet är ditt. Det finns plats på andra flyg, till och med i samma allians, så Lufthansa skulle ha ombokat dig dit.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!