Senaste nytt

Hitta fast track Charles de Gaulle, T1

Dr. Miles

Expert
Till CDG:s försvar så kan jg säga att ankommer man med AF:s kvällsflyg från Stockholm vid 21-tiden så är det nästan tomt i terminalen och går ofta snabbt att komma ner till Metron. Så det beror väl som alltid helt på när man passerar.
Den här tråden handlar om Paris CDG T1 så det här är inget med T2 att göra (därifrån Air France flygningar avgår).
 

olo

Medlem
Jag har med fasa tittat bort mot non-Schengen delen på T1 och varit glad över att jag aldrig har utsatts för den.

Däremot uppskattar jag smidigheten på T1 för resor inom Schengen från satellit 6 och 7 med Paris som destination. Tiden från att planet når gate och till dess att jag är i taxin/på tåget är kortare än på många ställen, två rullband till trots.
 

agehall

Medlem
Ja, så var det även för mig när jag skulle flyga ut med Air China från Paris CDG T1.
Men det fanns en separat kö för "Accès no.1" men om man inte vet att det finns en separat kö, kan man enkelt att hamna i den superlånga allmänna kön.
Kön började innan acces no 1. Jag såg skylten men bedömde det fullständigt omöjligt att ta sig dit. Tror aldrig jag sett så stor folksamling på CDG tidigare.
 

Filip

Medlem
Någon som kan hjälpa mig?

Kommer med tåg till TGV-RER stationen som ligger i transithallen i T2. Är där kl.17.11 finns det någon rimlig chans att hinna med kl.18.15 CDG-GOT (T1)?.

Har inget incheckat bagage och tillgång till fast track om det nu finns kvar vid säkerhetskontrollen.
 

olo

Medlem
Någon som kan hjälpa mig?

Kommer med tåg till TGV-RER stationen som ligger i transithallen i T2. Är där kl.17.11 finns det någon rimlig chans att hinna med kl.18.15 CDG-GOT (T1)?.

Har inget incheckat bagage och tillgång till fast track om det nu finns kvar vid säkerhetskontrollen.
Japp, det borde vara lugnt! Om du kommer med RER B, gå av vid T1 istället. Sen är det bara två hållplatser med CDGVAL. Går var 4:e minut.
Kommer du med TGV så kommer du som sagt till T2. Då är det också CDGVAL som gäller, fast fyra hållplatser.

Det finns en Fast lane vid säkerhetskontrollen. Den är dock skyltad med No 1 och staff/crew. Skanna ditt boardingkort så kommer du igenom spärren.
Är det idag du skall åka, är det det för övrigt gate 75 som gäller, så mer eller mindre rakt fram efter säkerhetskontrollen.
 

Filip

Medlem
Japp, det borde vara lugnt! Om du kommer med RER B, gå av vid T1 istället. Sen är det bara två hållplatser med CDGVAL. Går var 4:e minut.
Kommer du med TGV så kommer du som sagt till T2. Då är det också CDGVAL som gäller, fast fyra hållplatser.

Det finns en Fast lane vid säkerhetskontrollen. Den är dock skyltad med No 1 och staff/crew. Skanna ditt boardingkort så kommer du igenom spärren.
Är det idag du skall åka, är det det för övrigt gate 75 som gäller, så mer eller mindre rakt fram efter säkerhetskontrollen.

Stort tack för hjälpen!

Kommer med TGV, nej, det är först på tisdag. Har egentligen bokat hem onsdag fm, men tänkte säkra upp med en biljett dagen innan iom att chansen finns att hinna med.
 
Last edited:
Toppen