Den där norska länken handlar ju om Fasttrack vid utresa från Norska flygplatser.Men enligt SAS så har alla som reser från Paris i Plus och de med guld/diamant fast track. I tillägg står det också Star Alliance Gold track i deras tabell - Fast Track - SAS - SAS
Oavsett - det har i alla fall fungerat fint fram till några veckor sedan. Vi får se på fredag om en vecka om det fungerar då eller om förändringen till "crew" är permanent.
Exakt. De har blivit mycket noggranna med att kolla att man är på rätt satellit. *A-loungen borde dock gå att komma åt förutsatt att pass (och *G?) finns.Där finns också en Lufthansa-lounge i samma del av flygplatsen (men i en annan satellit, så du kommer inte in där med SAS-biljett). Den är rätt mycket bättre än sas-loungen - så ingen pest eller kolera.
Flög från CDG i måndags och ingen fast track för oss och kön växte med tre SAS avgångar nästan samtidigt på fm.
I fredags fanns den kvar och jag använde den. Däremot vet jag från tidigare tillfällen att läsaren är lite känslig.Det brukar vara en obemannad fast track till vänster om säkerhetskontrollen. Har scannat mitt SAS boardingkort och gått genom grinden där regelbundet de sista två åren. Var denna stängd eller borttagen?
Kolla längst ned på sidan så står det "fullstendig oversikt over Fast track verden rundt". Link till motsvarande svensk sida - Fast Track - SASDen där norska länken handlar ju om Fasttrack vid utresa från Norska flygplatser.
CDG har inte Goldtrack ännu så där har SAS fel.Kolla längst ned på sidan så står det "fullstendig oversikt over Fast track verden rundt". Link till motsvarande svensk sida - Fast Track - SAS
T2 och T1 är mer att se som två olika flygplatser, så de går inte riktigt att jämföra. T1 är inte alls lika kaosartad.Tackar, och håller med om att CDG i sitt nuvarande och tidigare skick är en pain in the ass. Sist vi var där för en Air France flight till Miami så höll vi på att få en kollektiv infarkt av kaoset i terminalen, för att inte tala om boardingproceduren. Jisses.
Både håller till på T1, men i olika satelliter. Det är bara den gemensamma *A-loungen som du kan använda. Det ligger efter passkontrollen.1. Delar SAS och Thai vanligtvis terminal, eller är det byte som gäller? I så fall från vad till vad (oftatst)
2. Vilken lounge är rekommenderad att vänta ut Thai-flighten i? Reser i C kabin och har EBG.
Varför har Star Alliance mer rätt än SAS? SAS är ju de som faktiskt utför saker och ting och borde ha bäst koll. Star Alliance är mer en sammordningsfunktion och har väldigt lite med oss resenärer att göra, även om de ibland vill framstå som att de är väldigt viktiga för oss.CDG har inte Goldtrack ännu så där har SAS fel.
Jag håller med. Om T2 är en 10/10 på en skala så är nog T1 bara 9.99/10. Framförallt om man ankommer med flyg från länder utanför EU så kan T1 vara ett rent helvete.T2 och T1 är mer att se som två olika flygplatser, så de går inte riktigt att jämföra. T1 är inte alls lika kaosartad.