Historiska biljettpriser Stockholm - New York? Är det någon prisskillnad att resa 31/7 eller 14/8?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Foffer, 11 Juni 2015.

1. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Jag sitter och försöker planera en kommande större gruppresa till New York sommaren 2016 och där pris är väldigt viktigt för att så många som möjligt ska kunna följa med

Därför undrar jag om det finns någon som har kunskap/magkänsla/fakta om det skiljer mycket i pris på att åka sista helgen i juli eller mitten av augusti. Ju mer jag googlar ju fler olika svar får jag.. Det måste vara en söndag som är utresa så vi är inte flexibla alls förutom de två datumen i rubriken

Foffer

2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur länge skall ni stanna?

3. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hemresa 14/8 eller 28/8 beroende på avresan

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Otroligt svårt att sia om. Historiska priser kan du få från Experflyer, men problemet är att utan att veta tillgänglighet i olika farebuckets så är informationen inte värd så mycket.

5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur stor grupp handlar det om?

Är det mer än säg 10 pers så skulle jag försöka göra en gruppbokning, och då kan det nog landa i att det är samma pris bägge datumen.

6. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var det jag är rädd för så min fråga här var mer eller mindre om decsamlade flygtimmarna på forumet hade en personlig känsla för om det är billigare att flyga i augusti än i Juli och sen hoppas på bra tillgänglighet (vilket det borde vara i och med att vi kan boka redan 330 dagar innan avresa)

7. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    10-15 personer beroende på vad resan kommer kosta

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Problemet är att det nästan garanterat inte är billigast att boka 330 dagar i förväg. Då kommer inte de billigaste bokningsklasserna att vara öppna. Billigast lär det vara på någon rea runt jul skulle jag tro.

Gus och Foffer gillar detta.
  9. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såklart, jag hade snöat in på framförhållningen så tack för heads-up med priset vs tiden. Och vid jul bör det förhoppningsvis finnas tillgång i monkey fortfarande för oss alla

10. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänk även på hotellkostnad, i slutet av augusti börjar man närma sig "semesterperiod" i USA. Nu vet jag inte hur stor inverkan det har i NY men på andra ställen kan skillnaden vara betydande.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!