Historisk satsning på Arlanda

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Kebalibre, 16 Januari 2014.

  1. Kebalibre

    Kebalibre Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
  2. Unicornone

    Unicornone Medlem

    Ort:
    Vikbolandet
    Land:
    Sverige Sverige
  3. CarlT

    CarlT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Den nya piren på T5 nämndes väl redan som en framtida plan när pir F byggdes? Den känns som viktig nu när SAS vill flytta allt till T5 och borde även motivera byggandet av en ny lounge i det området.
     
  4. Xilan

    Xilan Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nja, när pir F planerades tänkte man sig 6 pirer på Arlanda där T3 skulle bli en ny pir B, T4 pir C osv ända bort till en ny pir F längst bort på T5.
    Sedan kom både Asienkris, IT-krasch och 11 september emmellan och då var det inte längre läge för dessa mångmiljardinvesteringar. Pir F hade då redan fått sitt namn så det behölls.

    Pir G var inte med i planerna då, men möjligen har idén funnits länge trots det. På samma sätt som att Arlanda har haft planer för var eventuella 4:e och till och med 5:e rullbana skulle kunna placeras.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×