Hinner jag med connection på Dallas DFW?

Diskussion i 'Oneworld' startad av Andreas Eriksson, 22 Augusti 2013.

1. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ankomst DFW 14.05 från LHR
    Avgång DFW till PTY 15.30

Finns inga andra alternativ utan vill jag har mer tid får jag routa via JFK/MIA istället men det ger mindre EQM så det känns inte aktuellt.

Hur är det vid den här tiden på DFW i December?

Last edited: 22 Augusti 2013
  2. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Behöver du byta terminal och/eller gå igenom tullen?

3. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hittade det här på flyertalk.

I connected Int'l-->Domestic on American Airlines through Dallas a few days ago, landing around 6 pm.
    From walking off the plane to getting to the gate for my next flight took about 75 minutes.

Frågan är hur kön är för non-US citizens och på förmiddagen?

4. Var där i april och gång från gaten till immigration och tillbaka till airside tog cirka 45 min. Antar att du hamnar i OneWorld terminalen vilken är stor och bra planerad.

1 person likes this.
  5. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker det fungerar bra i Dallas, har aldrig tagit mer än 15 minuter för mig. Brukar få vänta ett tag innan väskorna kommer ut på baggagebandet. Tullen snabb också.
    Reset du på en biljett så skulle jag inte oroa mig alls, men om du kör på 2 så skulle inte jag chansa även om det brukar gå fort för mig.

Sedan hjälper det mycket att sitta i de främre kabinerna. Längst bak i bussen upplever nog säkert en timma.

1 person likes this.
  6. MCT Int'l till Int'l på DFW mellan American Airlines och American Airlines är 70min. Vilka bolag tittar du på?

7. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    American Airlines från LHR och vidare till PTY med samma bolag.
    Räknas PTY som Int´l?

Jag chansar nog. I värsta fall missar jag flyget och blir ombokad till dagen därpå.

8. Om du har det på samma bokning borde det inte vara något problem i alla fall då det verkar vara en godkänd connection

9. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är på samma bokning..

10. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag landade i Dallas med qantas från Sydney i januari och var bland de första av men det tog 45min att komma igenom passkontrolen 2 pers i burarna 1 läste den andra tog det mycket lugnt, det var många upprörda personer i köerna.
    Väldigt tråkigt efter en lång och skön flygning.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!