Senaste nytt

Hiltons rumsnycklar flyttar in i mobilen

Hur svårt är det att kopiera ett vanligt hotellkort som finns i dagsläget?

Det kräver ju att du kommer åt själva kortet först. För app-lösningen så kan man ju även stjäla användarens mobil, men skillnaden är ju att det kommer troligtvis finns luckor i säkerheten som gör att det går att komma åt rum via hotellets nätverk. Se bara på heartbleed buggen, inget är säkert och då förlitar jag mig hellre på ett fysiskt kort än att skicka 1:eek:r och 0:eek:r trådlöst.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Det kräver ju att du kommer åt själva kortet först. För app-lösningen så kan man ju även stjäla användarens mobil, men skillnaden är ju att det kommer troligtvis finns luckor i säkerheten som gör att det går att komma åt rum via hotellets nätverk. Se bara på heartbleed buggen, inget är säkert och då förlitar jag mig hellre på ett fysiskt kort än att skicka 1:eek:r och 0:eek:r trådlöst.

Används inte RFID?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Vill någon komma in på ditt rum så gör dom nog det. Paranoida människor gör nog bäst att stanna hemma. Det är väl bara att testa det här systemet. Faller det inte väl ut, gå tillbaka och gör om. Ur säkerhetssynpunk, bör det väl inte vara någon skillnad ialla fall...
 

Pho

Medlem
Hmm varför kan man inte bara använda HHonors kortet som rumsnyckel? Det måste ju finnas någon användning för dessa kort som man knappt behöver visa.

Just den typen av medlemskort är det första jag skulle vilja bli av med och ha i telefonen!
Däremot så föredrar jag nog att få ett nyckelkort till hotellrummet istället för att behöva använda telefonen.
 
Toppen