Senaste nytt

Hilton Tokyo eller Hilton Tokyo Odaiba?

Maja

Medlem
Vi har en kommande trip till Japan i april 2019 och ämnar boka ett rum i 5 dagar i Tokyo.

2 vuxna och 1 barn (10 år). Japan räknar henne dock som vuxen.

Vi har aldrig varit i Japan och idag kan jag inte säga på rak arm vad vi vill se och göra i Japan. Har fått för mig att Hilton Tokyo är att föredra, men kanske tänker jag helt galet här?

Söker därför gärna tips och råd från er som har erfarenhet från Tokyo och om ni dessutom har kännedom om dessa två hotell, vilket skulle ni isf välja? Halkar troligen ner till HHG just precis innan vår vistelse om det spelar någon roll utifrån vilket av hotellen jag bör välja.

Tack på förhand!
 

Dr. Miles

Expert
Hilton Odaiba ligger lite off från resten av Tokyo men om man vill besöka bl a Tokyo Bigsight (mässhall), Toyota Megaweb och Tokyo DisneyLand / DisneySea, det är inte dåligt val.
 

Maja

Medlem
Tack @Dr. Miles Det enda som vi möjligen kommer besöka är Toyota Megaweb, Disney skippar vi nog helt och mässhallen gissar jag att vi inte kommer besöka alls.

Är Hilton Tokyo ett bättre lägesval isf?
 

Kelgris

Medlem
Tokyo Hilton ligger vid en trevlig park på den lugnare sidan av Shinjuku och nära till två metrolinjer. På de högre våningarna har man samma utsikt som från Tokyo Metropolitan Government Building.
 

trollet

Medlem
Hilton Odaiba har , som redan skrivet , inte perfekt läge när det gäller kommunikationer. Men hotellet har en underbar Pool /Spa , där man kan simma ut och njuta av utsikt över Tokyo. (Hela familjen njöt mycket).
 

Dr. Miles

Expert
@trollet har hört att det ska var 18-årsgräns för pool/spa? Extra kostnad också? Eller?
Enligt Hilton Odaibas japansk webbsida, poolen är OK för barn.

庵スパ TOKYO|お台場のホテルなら【ヒルトン東京お台場】

För gästerna på hotellet kostar inträdet till poolen:
3.000 JPY per vuxen
1.500 JPY per barn under 17 år

Det finns också rumpriser inkl. inträdet till poolen.
【お子様もOK!プール入場券付き】スパ&ステイ | お台場のホテルなら【ヒルトン東京お台場】
 

trollet

Medlem
Snabbt svar från DR. Miles :)
Vi betalade inget.. men som Hitlon Diamond kanske det ingår (eller så hade vi tur med rätt rumstyp)
Det enda är (som överallt i Japan) att man alltid måste rådfråga om man har tatueringar som kan störa....:rolleyes:
 

Maja

Medlem
@Dr. Miles Tusen tack för snabbt svar!

Snabbt svar från DR. Miles :)
Vi betalade inget.. men som Hitlon Diamond kanske det ingår (eller så hade vi tur med rätt rumstyp)
Det enda är (som överallt i Japan) att man alltid måste rådfråga om man har tatueringar som kan störa....:rolleyes:

Där har vi inga som helst bekymmer, men tack för heads up!
 
Toppen