Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Litt liknende problemstilling. Jeg har en challenge fra Hilton, og ønsker å maksimere antall stay. Har booket ett hotell for 6 netter. 1. natt gjennom Hilton.com, natt 2-5 gjennom Hotels.com, og natt 6 igjen gjennom Hilton.com
Er det noen som har erfaring med om dette vil kunne telle som 2 stays, siden Hotels.com-oppholdet kanskje ikke blir registrert?
Har du otur blir det bara en stay eftersom du bor kvar på samma hotell sex nätter i rad. Max två stays iaf.
Finns det något annat hotell i närheten? Boka varannan natt isf och alternera och samla sex stays.
 

simeo

Medlem
Oavsett, om man har flera sammanhängade bokningar, se till att varje bokning betalas separat. Om man betalar vid utcheckning så vill hotellet ofta gärna klumpa ihop det så att hela beloppet hamnar på en faktura. Då riskerar man dock merarbete med att efterregistrera nätterna från de bokningar som "inte har betalts". Antar att systemen tror att det är avbokningar. Jag har på grund av slarv eller tidsnöd råkat ut för det hos flera kedjor, bland annat Hilton.
 

Matore

Medlem
Hur länge brukar man ha kvar statusmatcher utan att bo så mycket i allmänhet och på Hilton i synnerhet? När det inte är challenge. Eller innebär en match alltid challenge?
 

palmen

Moderator
Hur länge brukar man ha kvar statusmatcher utan att bo så mycket i allmänhet och på Hilton i synnerhet? När det inte är challenge. Eller innebär en match alltid challenge?
Nej just med hilton får man ibland matchning utan att behöva bo något, statusen är oftast giltig 1-2 år, är lite olika.
 

Bibinski

Medlem
Om man får en challange räknas bara "stays" då? Eller kan man räkna antal nätter på något sätt? Jag har en resa med 11 nätter bokade på Hilton i Polen och försöker matcha mitt CCG till HHG. Läser jag inläggen så verkar det vara 4 stays som gäller för att behålla statusen.

Går det att räkna nätter så är ju ett alternativ också att försöka matcha CCG till BW Diamond och sen till HHD. Eftersom hotellet har en Executive Lounge.

Hoppas någon förstår vad jag menar. :)

Du har 4 olika , ofta väldigt billiga Hilton i Warsawa så du kan gott få ihop 5 stays om du bor varsin natt på hotellen och sen återvänder till det du gillade bäst för resterande nätter.
 

KRYSS

Medlem
Du har 4 olika , ofta väldigt billiga Hilton i Warsawa så du kan gott få ihop 5 stays om du bor varsin natt på hotellen och sen återvänder till det du gillade bäst för resterande nätter.
Jo jag såg det också. Men jag tror jag låter bli. Har bokat på Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre och deras rum har gått upp till det dubbla sen jag bokade. Rummen kostar runt 1200 zloty just nu.
 

mha321

Medlem
Ja det var verkligen dyrt för Polen !
Klassiskt för konferens hotell dock. Om de börjar bli fullbokade när de har en konferens lokalt brukar de kunna ta rejält extra betalt så då åker priserna upp ordentligt. Men i gengäld kan man ofta hitta riktigt bra sista minuten när den strategin sket sig.
 

Homer

Medlem
För några dagar sedan fick jag e-posten att giltigheten för min status förlängts till 2019,
men giltigheten på kortet är fortfarande oförändrad? ( Account Overview -> My Hilton Honors Card ) ?

Har ni som fått e-post om godkänd statusmatchning och statusförlängning kollat att giltighetstiden på kontot uppdaterats?


Kontot visar guld men på kortet står det fortfarande Exp. 07/17 enligt Hilton Help på twitter
så gäller dock guldstatusen till 03/19 :rolleyes:
 

Mangostan

Medlem
Dock bara 1 års medlemskap med Platinumkortet tyvärr.
Ursäkta en bump, men vad grundar du det på? Hos exempelvis Club Carlson och SPG står det att det endast gäller i 12 månader på Amex sida, men den texten finns ej med på Hilton. Jag skrev dessutom till Amex och frågade och svaret var att guldnivån på just Hilton ska gälla så länge man har kortet. Jag vet att man inte ska lita på kundtjänster generellt, så om någon vet säkert vad som gäller Hilton guld i kombination med Amex Platinum får ni gärna skriva här. Skaffade mitt kort i maj, så har ingen erfarenhet än.
 
Toppen