Senaste nytt

Hilton MVP-rate -

Maja

Medlem
Jag kör vidare med MVP-koden och tar med mig medlemskortet för såväl gymet som simklubben som jag är medlem i! Har läst på lite på Flyertalk och även kört DM på Twitter med Hilton Hhonours ang. villkoren. Får väl hoppas att jag ska vara home safe och uppfylla villkoren. Får lösa det hela på plats annars. ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Maja

Medlem
Varför dra uppmärkssamhet till sig? Villkoren är rätt tydliga..
För sent - kom att tänka på det sen också. Kan inte skylla på annat än dumhet från min sida. Så går det när huvudet inte är med. Man ska gör sånt här när man har huvudvärken från helvetet.

Fast det jag ville ha klarhet i var vad de kräver för "bevis" då jag inte har något visitkort från min klubb. Som aktiv har du sällan det. Fick inget tydligare svar på den frågan så får köra på medlemskortet helt enkelt.
 

agehall

Medlem
Fast det jag ville ha klarhet i var vad de kräver för "bevis" då jag inte har något visitkort från min klubb. Som aktiv har du sällan det. Fick inget tydligare svar på den frågan så får köra på medlemskortet helt enkelt.

Och då frågar du kundtjänst!? Klart du inte får något tydligt svar då... ;)

Den bistra sanningen är att hotellet kan kräva att du visar upp ett bevis på att du är med i en idrottsklubb och det är till stor del upp till hotellet att avgöra vad de accepterar. Jag kommer personligen att sluta boka denna rate tills jag hittar något bra medlemsskap som ger mig ett trevligt medlemskort. Inte värt risken att behöva betala rack rate för en natt bara för att kunna spara några procent om man kommer undan med det.
 

Maja

Medlem
Och då frågar du kundtjänst!? Klart du inte får något tydligt svar då... ;)

Den bistra sanningen är att hotellet kan kräva att du visar upp ett bevis på att du är med i en idrottsklubb och det är till stor del upp till hotellet att avgöra vad de accepterar. Jag kommer personligen att sluta boka denna rate tills jag hittar något bra medlemsskap som ger mig ett trevligt medlemskort. Inte värt risken att behöva betala rack rate för en natt bara för att kunna spara några procent om man kommer undan med det.
Ha, ja, jag borde veta att kundtjänst ska man aldrig fråga. ;)

FAST jag har ju ett medlemskort från en IDROTTSKLUBB så därför kör jag vidare. Det mest spännande är hur tusan de ska fatta något då det är på svenska... Har dock fått klartecken från ovan nämnda kundtjänst (som man inte kan lita på ;) att det gäller för idrottsklubbar över hela världen, inte inte bara inom US.
 

agehall

Medlem
Ja, det finns inget i reglerna som verkar begränsa det till ett visst land. Däremot så kan jag tänka mig att en tjurig front desk manager underkänner medlemskort han inte förstår sig på. Troligen behöver du aldrig visa något medlemskort, men jag tänker inte utsätta mig för risken..
 

Maja

Medlem
Kan meddela att på Hilton Garden Inn Central Park South (New York) så var det ingen som frågade någonting när jag hämtade ut min nyckel. Hade checkat in via appen. Hade laddat med medlemskort och visitkort just in case.
 

Voyageur

Medlem
Kan meddela att på Hilton Garden Inn Central Park South (New York) så var det ingen som frågade någonting när jag hämtade ut min nyckel. Hade checkat in via appen. Hade laddat med medlemskort och visitkort just in case.

+1 på Hampton inn Berlin. På kvittot stod det tydligt och klart om raten men inget efterfrågades. Kommer nog inte heller fortsätta använda den här raten med eventuella framtida risker om avbokning tills ett "gällande" kort funnits.
 
Toppen