Senaste nytt

Hilton Miami

palmen

Moderator
Visa bifogad bild 56973 Visa bifogad bild 56974 Visa bifogad bild 56975 Bodde på Vintro Hotel South Beach (Curio Collection) häromdagen. Mycket trevligt boutiquehotell. Bra läge och fantastiskt trevlig personal. Betydligt bättre än de tråkiga cookie cutter Hilton hotellen i Downtown. Betalade $150 per natt inkl tax. Pangpris!
Jag betalade 190$ natten för Conrad i stan. Då ingick frukost och varje dag var man bjuden på ost och vin buffé på hotellet som diamond. För prisskillnaden skulle jag säga att det är värt det. Bara att gå ut och köka frukost kostar ju annars minst 200 kronor om man inte bara ska ha en macka. Men vill man bo vid south beach låter det som ett riktigt bra värde för hotellet helt klart
 
  • Gilla
Reactions: Gus

011430121

Medlem
@Jonas C har helt rätt. Vintro är en pärla. Men gillar man beachen som jag är Bentley suveränt.
Just nu är det lite stökigt på Vintro, huvudentrén stängd det är bara att gå runt hotellet och använda nödutgången , från polområdet har man tagit bort alla möbler till och med tv:n på väggen är nermonterad, bensinstationen på andra sidan gatan har slut på bensinen, anledning är orkanen Matthew som känns som en liten bris just nu
Massevakuering i USA inför orkanen Matthew | Nyheter | Expressen
 

Senator

Moderator
Just nu är det lite stökigt på Vintro, huvudentrén stängd det är bara att gå runt hotellet och använda nödutgången , från polområdet har man tagit bort alla möbler till och med tv:n på väggen är nermonterad, bensinstationen på andra sidan gatan har slut på bensinen, anledning är orkanen Matthew som känns som en liten bris just nu
Massevakuering i USA inför orkanen Matthew | Nyheter | Expressen

Ta hand om dig... Jag skall ner nästa helg..
 

Jonas C

Medlem
Bara att gå ut och köka frukost kostar ju annars minst 200 kronor om man inte bara ska ha en macka. Men vill man bo vid south beach låter det som ett riktigt bra värde för hotellet helt klart
Frukost fick man på Vintro som Hilton HHonors Guld, man kunde plocka från vanliga buffén. Det fanns även rätter från menyn som man kunde beställa, exempelvis Eggs Benedict för $12 som är ett rätt rimligt pris. Dessvärre fanns det ingen Executive Lounge eller liknande, och inte heller fick man några drink vouchers. Fick bli en Moscow Mule i baren innan middag för $15.
 

palmen

Moderator
Frukost fick man på Vintro som Hilton HHonors Guld, man kunde plocka från vanliga buffén. Det fanns även rätter från menyn som man kunde beställa, exempelvis Eggs Benedict för $12 som är ett rätt rimligt pris. Dessvärre fanns det ingen Executive Lounge eller liknande, och inte heller fick man några drink vouchers. Fick bli en Moscow Mule i baren innan middag för $15.
Låter ju helt klart bra trots allt. Ingen aning om hur deras frukost var i jämförelse med Conrad, får kanske ta ett besök på nästa resa i December om jag väljer att vara kvar i Miami och inte flyga vidare.
 

Jonas C

Medlem
Låter ju helt klart bra trots allt. Ingen aning om hur deras frukost var i jämförelse med Conrad, får kanske ta ett besök på nästa resa i December om jag väljer att vara kvar i Miami och inte flyga vidare.
Buffén var ganska begränsad. Äggröra, bacon, kokt ägg och potatis. Melon, yogurt, müsli, charkuterier, bröd och muffins. Två sorters juice och kaffe/the. Kvalitén på maten var dock bra.
 

palmen

Moderator
Buffén var ganska begränsad. Äggröra, bacon, kokt ägg och potatis. Melon, yogurt, müsli, charkuterier, bröd och muffins. Två sorters juice och kaffe/the. Kvalitén på maten var dock bra.
Det låter som standard frukost i USA. Buffen på Conrad och Bentley var betydligt bättre med "äggkock" som fixade ägg utifrån hur man ville ha dom. Perfekt att börja dagen med omelett. Conrad hade även någon form av lax på pitabröd som var grymt goda :)
 

Steve

Medlem
Någon som testat DoubleTree Resort & Spa by Hilton Hotel Ocean Point - North Miami Beach?
Kommer åka till Miami i juni 2017 med familjen och hittade stort bra rum där. Svit med 2 sovrum. Tar gärna emot feedback om någon bott där!
 
Toppen