Senaste nytt

Hilton lämnar svenska marknaden

Xilan

Medlem
Var det inte snack ett tag om att Hilton eventuellt skulle öppna ett hotell vid Arlanda? Dock är det väl mindre troligt såvida inte Radisson stänger ett av sina två.
Kan det vara det här du menar? Arlanda vxer – nu byggs nnu ett hotell - DN.SE
Jag har inte hört nåt mer om huruvida de har hittat vilken kedja som ska driva hotellet. Skulle personligen gärna se Hilton på Arlanda. Jag tror knappast att marknaden är mättad än på ett tag.
 

olo

Medlem
"Neej, det kan inte vara sant!" hann jag tänka innan jag öppnade länken och insåg att det inte är samma hotell.
DN-länken syftar på ett hotell som kommer ligga precis intill Sky City. Där hoppas jag på mer än ett First, som är en ganska medioker kedja enligt mina erfarenheter.
Hurra! Jag har aldrig varit mer glad över att ha haft fel!
 

staff

Medlem
Nu har jag inte varit bosatt i Sverige under langre tid de senaste 10 aren, men ar det inte konstigt att i princip alla nya hotell som oppnas drivs av Nordic Choice, Scandic eller andra mindre spelare pa den skandinaviska marknaden?
 

JohanA

Medlem
Nu har jag inte varit bosatt i Sverige under langre tid de senaste 10 aren, men ar det inte konstigt att i princip alla nya hotell som oppnas drivs av Nordic Choice, Scandic eller andra mindre spelare pa den skandinaviska marknaden?
Ja. Mer internationella kedjor till Skandinavien!
När Marriott väl öppnade i Stockholm blev det Courtyard ute på vischan. ;)
Hilton Köpenhamn ligger bra till för affärsresenärer men varför öppnar de inte ett centralt hotel också, tänk ett mindre WA eller Conrad som kan konkurrera med D'angleterre.
 

staff

Medlem
Ja. Mer internationella kedjor till Skandinavien!
När Marriott väl öppnade i Stockholm blev det Courtyard ute på vischan. ;)
Hilton Köpenhamn ligger bra till för affärsresenärer men varför öppnar de inte ett centralt hotel också, tänk ett mindre WA eller Conrad som kan konkurrera med D'angleterre.
Marriott ar den enda kedjan som verkar ha "okej" presence i Oresundsregionen med ett centralt Marriott i Kopenhamn, ett Renaissance i Malmo och ett AC Hotel i Orestad.
 
Toppen