Senaste nytt

Hilton lämnar Danmark

rsimon

Medlem
Ser ni som bott på hotellet under mars era poäng/vistelse i listan över vistelsehistoriken? Bodde där 24-25 mars och ser inga poäng för detta.

Support på chatten bekräftar dock att poäng och vistelse registrerats.

RIP Hilton Copenhagen.
 

Nilann

Medlem
Mailade supporten idag angående mina nio bokade nätter på Hilton CPH; bokningar innan det blev känt att Hilton blev tvingade att lämna CPH.
Jag bad om en avbokning på tre nätter i september, bokat nonrefundable, och återbetalning till mitt Amex. Fick besked att Hilton kontaktat Choice, som självklart inte var intresserade att återbetala en nonrefundable bokning. Hilton står nu själva för kostnaden om jag skickar en kopia av en Amexfaktura där mitt namn och de fyra sista siffrorna på kortet syns. Snyggt Hilton. Är HHD. Dags att boka ett Hiltonhotell på ett annat resmål i stället.
 

Treo

Medlem
Någon som är HHD som bott på Clarion CPH efter det att Hilton lämnat, med en bokning från Hiltontiden? Uppgradering, frukost, loungetillgång?

Inte direkt svar på frågan men en observation: HHG, bott två gånger efter övergången. Båda gångerna påpekade man i frukostmatsalen att jag hade bokat utan frukost, med påpekande om HHG slapp jag undan (diskret och artigt skött där, även om det kunde/borde ha noterats i förväg?). Ena gången uppgraderad till Executive Floor, andra inte (då man påpekade att jag kunde äta frukost i loungen, men eftersom vi kom sent testade jag aldrig om jag hade loungetillgång).
 

Nilann

Medlem
Herr Nilann och jag har anlänt till Clarion CPH. Bokning med Hilton innan information om att Hilton fick lämna CPH.
Tack vare BC har jag matchat HHD till Nordic Choice Platinum.
Uppgradering från billigaste rum (ca 900 DKK per natt) till Executive plus ( Hiltons benämning) på tolvte våningen, nära loungen.
Loungen var en överraskning, t o m bättre än Hilton, när det gäller matutbudet. En god lax- och räkgryta med ris, smakade riktigt bra. För övrigt flera bekanta ansikten från Hiltontiden. Detta var inget nedköp.
 
Toppen