Senaste nytt

Hilton Honors: börja tjäna 2016 status nu..

Visa bifogad bild 29043

Jag har alltid haft "spending" som jag har nått, så detta är nytt för mig..
Ok, det var en ny variant. Jag har 43 stays, 59 nights och 72303 poäng och har inte fått erbjudandet. De flesta på FT verkar ha aningen mer nights än vad jag har, men det har ju inte du, så det är iaf inte en entydig indikator.
Hvor booker man Hilton til de priser - USA? Jeg ligger på 12 / 20 / 53K og synes faktisk jeg har fået nogle helt ok priser, men det har primært været i Asien.
 

Senator

Moderator
Jag har access till ett antal Corporate Deals som ger mig schyssta priser så mitt snittpris är rätt lågt. Mina 3 vistelser i New York i år har haft priser under $200 per natt (+ skatter).

Har dock varje år haft någon monstervecka med 2-3 rum och kanske $3k spending på en vistelse så jag är rätt nöjd att jag har klarat detta denna vägen.

Jag tror att jag får detta för lång och trogen tjänst. Lite som en klocka..
 

AABack2ARN

Medlem
Normalt gäller dessa bara för högsta nivå som är rätt logiskt.. Hur skall Hilton veta att du INTE skall försöka nå Diamond VIP? :)
Det är väl helt enkelt så att om man inte anmäler sig fortsätter man tjäna in på årets status, eller?

Gillar dock iden och skulle gärna se att Marriott Rewards gjorde något liknande
 

agehall

Medlem
Kan ju återrapportera lite här - jag mailade diamon desk och fick ganska snabbt svar att jag inte kan få denna promo men som plåster på såren kan jag få 2000 poäng.

Ganska dåligt om ni frågar mig...
 

Senator

Moderator
Då är status för 2015 uppdaterat. Vad jag kan se har jag fått 6 "Stays" krediterat från 2014 då jag avslutade en vistelse den 4:e januari som påbörjades den 30:e december, samt en annan 4-6 januari.

Jag undrar på om kanske promotion var riktat mot de med "lång och trogen tjänst". Jag tror jag har varit Diamond sedan 2005 eller 2006, så det kan ha en betydelse. Men i alla fall, 8 "stays" och den 9:e januari lovar gott... :)

Hilton.JPG
 
Toppen