Senaste nytt

Hilton har tagit över ikoniskt hotell i centrala Bryssel

bossefin

Medlem
Hittar ingen annan senare post om detta hotell. Jag har nu checkat in för 4 nätter. Executive room. Rummet fräscht även om lite flagor i färgen i badrummet antyder hastrenovering. Loungen klart medioker. En liten tarm bakom baren. Matutbud skralt, ett vitt o ett rött vin, öl (på fat - sorter levereras från baren) annat kostar.
8e6d5c3dcf082f82aea7fc5fba1a1c56.jpg
matutbud.
Återkommer kanske när jag utforskat vidare om någon dag.
 

HON-II

Medlem
Jag var där i slutet av november - precis när Bryssel var nedstängt med stängd tunnelbana och militär, polis och pansarfordon överallt på gatorna. Det var som en spökstad. De flesta restaurangerna var öppna, men även de kända och populära ställena hade bara en handfull kunder. Gatorna var i stort sett tomma, undantaget en och annan kinesisk turistgrupp.

Hilton Grand Place var också rätt så tomt på gäster. Det var i stort sett enbart utländska TV team som gästade hotellet. Jag håller med tidigare kommentar att loungen var mycket trist (ett rum på bottenvåningen intill lobby-baren). Utbudet var väldigt futtigt. Jag blev uppgraderad till en svit som också gjorde ett mycket trist intryck med spartansk inredning och inga speciella detaljer. Sammantaget gjorde hotellet inget positivt intyck - den enda fördelen är att det är så extremt nära Gare de Midi.

IMG_9200.jpg
Vardagsrummet med utsikt på Grand Place.

IMG_9206.jpg
Sovrummet

IMG_9205.jpg
Utsikten från vardagsrummet. Som sagt: Bryssel var som en spökstad under denna tid.
 

EBGGOT

Medlem
Jag var där i April och tyckte att hotellet var ganska tråkigt renoverat bortsett från lobby. Dock var det bra på att uppmärksamma HHD ...
 
Toppen