Hilton har öppnat sitt första Curiohotell i Europa

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av BusinessClass, 27 Augusti 2015.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

Curio Hamburg

Hilton har nu öppnat sitt första europeiska hotell i kedjan Curio - A collection by Hilton efter en omfattande av det tidigare Reichshof Hotel. Hotellet har fått en ny look som kombinerar hotellets ursprung i Art-Déco med en modern 2000-tals design. Hotellet ligger mittemot Hamburgs centralstationen och erbjuder 278 rum samt juniorsviter och sviter. I matväg finns nu…

Se hela inlägget

2. Artur

Artur Medlem

Tycker det ser trevligt ut! Hoppas testa någon gång framöver

3. Tostarp

Tostarp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste naturligtvis testas! Har bokat en helg i början av December. Hustrun och jag har alltid saknat fler Hilton i Norra Tyskland och har genomgående bott på det numera borttagna hotellet i Bremen säkert hundra ggr och kan den stan utantill så det ska bli kanon och testa något nytt!

Som Skåning så har man ju bara några timmar i bil till Hamburg. Får bli Lunch i Lubeck på vägen ner.

Ska försöka ta lite bilder och lägga upp en rapport. Hoppas på att bli uppgraderad förstås...

jumbooze gillar detta.
  4. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer, för få Hilton i norra Tyskland.
    Kan bli en anledning att besöka Hamburg.
    Curio är helt nytt för mig .Vilka Gold/Diamond förmåner gäller på dessa hotell. Frukost, lounge, uppgradering, poäng m.m.

5. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är exakt samma text under myway på hilton.com för HHG som Hilton, Conrad, Doubletree etc
    Upgrade i mån om plats och frukost.

6. Tostarp

Tostarp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror tex inte Curio har någon Exec lounge...

7. Rob_flyer

Rob_flyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar oftast bo på Radisson i Hamburg men eftersom jag precis blivit HHD valde jag dem istället. Hotellet är fräscht, ligger för mina behov bra till och jag blev uppgraderad till större rum. I rummet hade de i en ishink ställt en liten flaska sekt.:)

De har ingen lounge men frukosten intas i restaurangen. Den var bra men ganska ordinär för att vara Tyskland.

Deras Internet strulade en hel del :( och jag behövde vid ett flertal tillfällen logga in igen. När jag påpekade detta vid utcheckningen sa de att de haft en hel del problem och att deras leverantör jobbar på att lösa dem.

Är priset ok kommer jag nog välja dem nästa gång jag åker till Hamburg.

jerixon gillar detta.
  8. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser fram emot att få testa detta hotell nu i helgen. Har bokat ett vanligt rum och hoppas på upgrade som HHG :)

jerixon gillar detta.
  9. OrangeWindies

OrangeWindies Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inga problem med internet när jag var där några veckor sedan. Bra cocktailbar. Bra frukost i den fabulösa restaurangen. Blev uppgraderad till större rum (HHG) och fick en liten flaska sekt.

jerixon gillar detta.
  10. Var där i september. Riktigt trevligt måste jag säga. Likt @OrangeWindies så blev jag uppgraderad (HHG). Även frukosten var riktigt bra!

jerixon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!