Senaste nytt

Hilton gratis wifi för alla Hhonors?

agehall

Medlem
Isf ingår frukost på Garden Inn men inte på Courtyard för respektive Guld-nivå utifrån vad jag förstått, men någon som har bott på ett Courtyard får gärna rätta mig i annat fall :)

Jaha, du jämförde mid-tier. Hilton har det överlägset bästa mid-tier-erbjudandet. HHonors Gold sopar banan med alla andra. Däremot har de antagligen för mycket förmåner eftersom det i princip inte blir några ytterligare förmåner för sina Diamonds.
 

Kiev

Medlem
Jaha, du jämförde mid-tier. Hilton har det överlägset bästa mid-tier-erbjudandet. HHonors Gold sopar banan med alla andra. Däremot har de antagligen för mycket förmåner eftersom det i princip inte blir några ytterligare förmåner för sina Diamonds.
Ja, egentlig er det bare lounge access som er ekstra. Men den kan være veldig bra på endel properties, så det er i alle fall litt perks for Diamonds. Dessverre er lounges ikke vanlig i USA, og de som finnes krever gjerne betaling (!) for vin/øl.
 

mha321

Medlem
Kan tyvärr också Marriott för dåligt men jag tolkar det som att Marriott Courtyard = Hilton Garden Inn?
Isf ingår frukost på Garden Inn men inte på Courtyard för respektive Guld-nivå utifrån vad jag förstått, men någon som har bott på ett Courtyard får gärna rätta mig i annat fall :)
Korrekt. På courtyard ingår inte frukost "för alla", och inte heller som perk för Guld.

Däremot tror jag att på t.ex. Fairfield Inn så ingår frukost i alla rates. Och på "riktiga Marriott" och uppåt ingår frukost för Guld och uppåt.
 

JeanHell

Medlem
Ursäkta, formulerade mig lite klumpigt i föregående inlägg.

Du har nog helt rätt, på fairfield har jag sett när jag har jämfört någon gång att frukost ingår, likt Hampton.
Så på den pris-nivån är det samma för Marriot/Hilton men på mellannivån så skiljer det sig i om frukost ingår.
Kan tycka att det är lite synd att inte Courtyard också anammar detta då man ibland har att välja på detta och Garden Inn och då väljer jag ju alltid Hilton om inte läget är avsevärt sämre.
 

agehall

Medlem
Ja, egentlig er det bare lounge access som er ekstra. Men den kan være veldig bra på endel properties, så det er i alle fall litt perks for Diamonds. Dessverre er lounges ikke vanlig i USA, og de som finnes krever gjerne betaling (!) for vin/øl.
Kruxet är ju att många hotell även ger Gold access till loungen, så i praktiken är skillnaden minimal.
 

mha321

Medlem
Kan tycka att det är lite synd att inte Courtyard också anammar detta då man ibland har att välja på detta och Garden Inn och då väljer jag ju alltid Hilton om inte läget är avsevärt sämre.
Håller helt med. Det faktum att den inte ingår på "något av sätten" är definitivt något som gör Courtyard betydligt mindre attraktivt. Och på rätt många ställen är även Courtyard ganska dyrt.
 
Toppen