Hilton gratis wifi för alla Hhonors?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av Flying P, 2 Juli 2015.

1. Flying P

Flying P Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gick in på Hilton Hotels and Resorts - Find Hotel Rooms och möttes av denna screen.
    upload_2015-7-2_7-46-51.png

Gäller det alla hotell oavsett nivå? Jag tolkar det iaf så. Någon som har mer information?
    Om det stämmer så är det ett stort steg i rätt riktning att ge gratis wifi till sina gäster.

2. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, det stämmer. Sedan kan man köpa "Premium Access" om man behöver bättre prestanda. Nyheten är ett par månader nu och helt klart ett steg att gå ifrån de gammalmodiga regelverket kring Internetaccess på Hilton och många andra amerikanska hotellkedjor.

Flying P gillar detta.
  3. Homer

Homer Medlem

4. Flying P

Flying P Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fint! Detta gör ju att jag antagligen bokar in mig på Hilton istället för Radisson under mitt nästa besök i Kina.

Gus gillar detta.
  5. Tostarp

Tostarp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du borde nog kolla upp detta mer nogrannt om du ska till 'speciella' Hilton som typ Conrad Maldiverna. Satellit-internet är inte billigt och jag vet inte om dom släpper till detta gratis?

Jag vet dock inte om jag har rätt eller fel om detta, men baserat på erfarenhet lär det nog finnas undantag...

6. Homer

Homer Medlem

Nej du alldeles rätt, de står ju uttryckligen

This update doesn’t apply to hotels where there is a resort charge.

Gus och joemume gillar detta.
  7. Flying P

Flying P Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar inte gälla förrän from augusti. Har nästa besök i juli. Kan nog bli ombokning från Hilton. Det tar principiellt emot att betala extra för internet på hotell 2015.

011430121 gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns alltså folk som INTE är HHonors Gold?

9. matte_ante

matte_ante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har varit gratis på alla Hilton (doubletree och Hampton inn) i USA jag bott på denna vecka. Är statuslös. Som nämnts tidigare är det endast premium som kostar.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hampton Inn har väl alltid haft gratis WiFi för alla?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!