Hilton Gold tack vare Amex?

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av Gnopps, 3 Oktober 2011.

1. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    En dansk bekant jag snackade med i helgen berättade att han har guldkort med Hilton och Starwood tack vare hans American Express. Jag vet att man kan få ett Hilton guldkort om man spenderar över en viss gräns men undrar om han har gjort det. Finns det något annat sätt att få hotellstatus tack vare Hilton för boende i skandinavien?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Huh? Berätta mer... Hur mycket behöver man spendera och funkar det i Sverige? Jag har spenderat rätt stora summor via AmEx i år...

3. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Tror inte det gäller norden och man måste ha ett Hilton-amex: Hilton HHonors® - About HHonors® - American Express®

Men fortfarande begriper jag inte hur min bekant fått statusen.. Andra idéer?

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jaha, då blev det ju genast tråkigare. Jag kör ju med SAS Co-branded AmEx.

5. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gjorde en förfrågan på detta för 1-2 år sedan och fick då meddelat att man inte fick Gold med HH utan endast Silver i ett år...sedan var man tvungen att prestera! (detta gäller endast för AMEX Platinum)

Du får även ett prov år med starwood Gold men samma sak där det gäller att prestera för att behålla det....

6. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har HH Diamond samt Gold hos De flesta andra hotellkedjorna genom mitt brittiska AmEx Centurion. Vet inte om man får exakt samma fördelar genom svenska Centurion. Men svenska AmEx är väl en filial till U.K. om inte jag missminner mig?!

Svenska AmEx hade ett samarbete med HH som tyvärr avslutades för några år sedan. Då fick man automatiskt HH Gold och tjänade 3 HH poäng per spenderade 8 kr.

7. rickardjacobson

rickardjacobson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis som Alx skriver så fanns det ett samarbete för 5-6 år sen mellan AmEx och HHonors vilket innebara att man fick HHonors guldkort och AmEx guldkort i ett. Detta var mycket förmånligt och jag fick många hotellnätter med det. Dessutom blev man uppgraderad till executive floor de flesta gångerna, automatiskt. Tror att det gick i graven i samband med att Hilton och Scandic gick skilda vägar.

8. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har fått guldkort varje år trots att jag inte bott på Hilton på flera år, vet inte hur det går till.
    Har ett Amex kort knutet mos SAS Eurobonus.

9. Bamsefar

Bamsefar Medlem

Om man har AmEx Platina så får man "gratis" guld på Starwood och Hilton, och en bunt andra bilfirmor med mera...

Centurion ha rjag ingen koll på, får inget erbjudande om svart amex kort gratis...

10. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får du HH gold och Starwood Gold det varje år?

Bjuder Amex på din platinum årsavgift?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!