Senaste nytt

Hilton Gold/Diamond statusmatch/challenge till mars 2020

Maja

Medlem
@palmen Jag köper det till fullo, men vad jag kunde utlästa i tråden tidigare så var det så folk gjorde, att förlänga befintliga status till samma nivå, även på Diamondnivå. Därför min matchning i år, men där jag fick nej via Twitter (ej ens fått svar på min inskickade förfrågan).

Det är alltid intressant hur man tolkar det som skrivs och sägs, och det kan mycket väl vara det som @Ludvig Skalme åsyftade i sitt svar att han nu säkrat sin status med hjälp av sina 8 stays och då är det ju helt lugnt. MEN min tolkning var inte sådan och det är bara Ludvig som kan ge svar på hur det egentligen var i just hans situation. ;)

Jag bor ihop Guldstatus i år så får väl halka ner en nivå helt enkelt och göra en matchning nästa år då det uppenbarligen fungerade för din del @palmen
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Är ju ingen garanti att det kommer fungera nästa år för att det fungerade i år. Men förhoppningsvis så kommer det att gå även om många hoppas att det inte ska gå också.

Man ska nog inte dra sådana här saker för långt, risk att möjligheten försvinner då för alla. Finns ju några sådana exempel där en enskild person dragit saker till högre instans för att få rätt och efter det har möjligheten helt tagits bort och vi var då alla förlorare i slutändan förutom han som sparade lite pengar.
 

Maja

Medlem
Garantier för något finns aldrig när det gäller liknande frågor. Jag var mest nyfiken på vilket svar övriga i tråden har fått i samband med deras matchningar. Vi vet ju också att kundtjänstmedarbetare inte alltid ger likvärdiga svar och det ibland kan vara bra att ha motargument för att påtala detta.

Jag ämnar inte ifrågasätta deras svar och beslut, så ni kan alla sitta lugna i båten och @agehall kan vara lugn att jag inte har fått min status gratis utan faktiskt bott ihop den själv, om än en lägre nivån än vad en godkänd matchning hade gett mig. ;)
 

Jönsson

Medlem
@Maja , jag kan inte garantera något men om du har lite is i magen och låter din status gå ut, utan att logga in mer på ditt konto, så kommer de nästan säkert ge dig ett bra erbjudande. Antingen löjligt många poäng för nästa stay eller en challange till Diamond. Under tiden kan du passa på att flirta med någon annan hotellkedja.
 

P-L

Medlem
Jag försökte matcha Best Western Diamond till Hilton Gold men fick nej från deras support där de sa att de inte matchade mot den kedjan. Jag stod på mig och skickade bilderna igen på stay + status och då fick jag ett nytt svar med att jag blivit uppgraderad till Gold. Härlig förvirring.


P.S. Status match till Gold (4 stays på 90 dagar)
 

palmen

Moderator
Jag försökte matcha Best Western Diamond till Hilton Gold men fick nej från deras support där de sa att de inte matchade mot den kedjan. Jag stod på mig och skickade bilderna igen på stay + status och då fick jag ett nytt svar med att jag blivit uppgraderad till Gold. Härlig förvirring.


P.S. Status match till Gold (4 stays på 90 dagar)
Det har ju varit ett av korten man kan få genom "att öppna valfritt flingpaket", inte så konstigt att de inte vill matcha då.
Men om du däremot kan bevisa att du faktistk har en anseelig summa nätter där så kan de onekligen matcha.
Kedjor som inte gör statusmatch väger av förklarliga skäl tyngre om man vill nyttja dom för en matchning.
 

P-L

Medlem
Det har ju varit ett av korten man kan få genom "att öppna valfritt flingpaket", inte så konstigt att de inte vill matcha då.
Men om du däremot kan bevisa att du faktistk har en anseelig summa nätter där så kan de onekligen matcha.
Kedjor som inte gör statusmatch väger av förklarliga skäl tyngre om man vill nyttja dom för en matchning.

Att de inte vill matcha kan jag förstå, det jag reagerade över var att de ändrade sig helt plötsligt. Skam den som ger sig, I guess :)
 
Att de inte vill matcha kan jag förstå, det jag reagerade över var att de ändrade sig helt plötsligt. Skam den som ger sig, I guess :)
Jag fick samma när jag matchade mot Radisson Rewards, både själv och när jag hjälpte min mor. Jag är rätt säker på att det beror på att det första nekandet är ett automatiskt (och dåligt) system. När du svarar tittar en människa på det och då blir det rätt. Vem vet, med lite smooth talk och tur så kanske bw diamond blir HHD?
 
Fråga som jag antar besvarats någonstans i tråden men jag inte hittar:
Har en HHG-challenge aktiv. Räknas stays som jag betalat 100% med points mot att uppfylla mina 4 stays mot HHG? Är mest intresserad av statusen, inte pointsen så det verkar vettigt att använda dem till detta.
Är man "eligible" för uppgrades som vanligt om man betalar med points förresten?
 
Toppen