Senaste nytt

Hilton Garden Inn Los Angeles/Hollywood

Hej
Är det någon av er som har bott på detta hotell? Har bokat två nätter i mitten av Maj tillsammans med min sambo. Vi ska först vara en vecka i Vegas och sedan ta en hyrbil till LA. Är det smidigt att ta sig till olika attraktioner i LA utan bil?

Tacksam för svar och tips.

/Paul
 

Zissou

Medlem
Jag var där i april förra året och vi hade hyrbil men efter några dagar ställde vi av den helt. Anledningen var trafiken som jag visste var hopplös men som gjorde det för segt att åka runt. Vi körde istället Uber kombinerat med metron. Jag tycker Uber funkar kanon i LA och ni slipper tänka på parkering osv. Om ni ska längre sträckor så är egen bil att föredra men jag tycker Uber är ett fullgott alternativ om ni vill skippa hyrbil. Man spenderar ju en hel del tid i bilköer ändå men ni slipper tänka på köra bilen iaf :)
 
Jag var där i april förra året och vi hade hyrbil men efter några dagar ställde vi av den helt. Anledningen var trafiken som jag visste var hopplös men som gjorde det för segt att åka runt. Vi körde istället Uber kombinerat med metron. Jag tycker Uber funkar kanon i LA och ni slipper tänka på parkering osv. Om ni ska längre sträckor så är egen bil att föredra men jag tycker Uber är ett fullgott alternativ om ni vill skippa hyrbil. Man spenderar ju en hel del tid i bilköer ändå men ni slipper tänka på köra bilen iaf :)

Då kanske man ska testa Uber. Kan vara kul att testa något nytt :)
Skönt att slippa köra också ibland om man hittar något bra "vattenhål"....:rolleyes:
 
Bodde där för något år sedan och det ligger bra till för walk of fame och rätt sida stan för Universal Studios. Inget speciellt HGI. Rätt slitet om jag kommer ihåg rätt. Jag hade skippat bilen och kört med Uber eller Lift.
 

palmen

Moderator
Hej
Är det någon av er som har bott på detta hotell? Har bokat två nätter i mitten av Maj tillsammans med min sambo. Vi ska först vara en vecka i Vegas och sedan ta en hyrbil till LA. Är det smidigt att ta sig till olika attraktioner i LA utan bil?

Tacksam för svar och tips.

/Paul
Jag åker Uber i LA, bosätter mig i det området jag vill göra mest saker och nyttjar Uber för att ta mig runt. Går ju ett stal hundra om dagen på detta, men du slipper betala parkering, bensin, och allt annat som kommer på köpet med egen bil. Ska ni göra längre utflykter någon dag kan det ju vara värt att ta hyrbil 1-2 dagar istället.
 

Mimer

Medlem
Enstaka dagar tror jag att kollektivtrafik och Uber funkar. Hollywood har tunnelbana både åt Universal Studios och Downtown där du till exempel kan byta till spårvagnen mot Santa Monica, Expo Line.

Planerar du någon längre tur, Malibu till exempel, då skulle jag rekommendera bil. Undvik om möjligt 101:an till/från Ventura som enligt min erfarenhet är den som står still oftast. Även 10:an till/från Santa Monica kan vara en ren parkeringsplats .
 
Toppen