Senaste nytt

Hilton Garden Inn Hong Kong, hur är det?

011430121

Medlem
Under den perioden vi ska åka så kostar en natt på HGI 1040 HKD medan Conrad tar 2700 HKD, så det blir en markant skillnad vid tre nätters bokning. Vi känner att vi kan använda de pengarna till något annat trevligt :)
Har kollat på några slumpmässiga datum och Garden In ligger ca 500 till 1000 HKD billigare än Conrad per natt, vid ett tillfälle är Garden In dyrare och vid har varit utsålt vid ett datum jag kollade.
Håller med om att ca 1700 SEK i skillnad per natt är mycket pengar när man skall bo 3 nätter.
 

Tonton

Medlem
Kan vara värt att tillägga i diskussionen - Conrad har lounge medan HGI inte har det.

I allmänhet så brukar HGI vara lite billigare - likt @011430121 har uppmärksammat - men är prisnivån på liknande nivå och man är HHD så känns Conrad som det fördelaktiga valet pga loungetillgång. Sedan så är ju ofta Conrad snäppet upp i servicenivå gentemot tex HGI, vilket oftast också reflekteras i snittpriset per natt.
 

Obex

Medlem
Om det spelar roll med badmöjlighet så är det svårt närmaste månaderna på Hilton Garden Inn pga renovering. Helt ok poolområde på Conrad tycker jag.
 

bnr

Medlem
Jag ska försöka "recensera" HGI lite kort om en månad om jag kommer ihåg att göra det. Bor alltid på Conrad, men för stayen nästa månad kan jag inte motivera kostnaden.
@Tonton menar att HGI är rätt ok så jag litar på honom. ;-)
 

Tonton

Medlem
Jag ska försöka "recensera" HGI lite kort om en månad om jag kommer ihåg att göra det. Bor alltid på Conrad, men för stayen nästa månad kan jag inte motivera kostnaden.
@Tonton menar att HGI är rätt ok så jag litar på honom. ;-)

Haha, ja helt ok är det. Jag är dock kanske lite blåögd eftersom att de gav mig 240k Hiltonpoäng i kompensation efter lite småproblem som ägde rum tidigare i höstas :p
 
Toppen