Senaste nytt

Hilton Fort Lauderdale Marina

JohnR

Medlem
Någon som testat detta hotell? Är frukosten OK? Är det buffé eller à la carte?

Tänkte kanske spendera några nätter där med familjen i höst
 

ARN-MIA

Medlem
Är i Fort Lauderdale 2 gånger om året och promenrar alltid förbi här. Det är alltid mycket barnfamiljer och priserna relativt låga. Standarden är helt ok, men det bygger jag bara på att jag har varit i receptionen och lånat toaletten.

Hotellet ligger lite off, men man har ändå bil och det går att promenera till stranden på 10 min. Nära till restauranger och matbutik 20 minuters promenad eller 3 minuter med bil.

Jag skulle dock rekommendera att boka det Hilton som ligger vid stranden istället i Fort Lauderdale. Priset ligger oftast på 179 dollar per natt, men går att pruta ned till 139 om man mailar. Alternativet är att ni hyr ett rum på hotellet via AirBnB då det finns condos i komplexet. W som ligger bredvid har också condos på AirBnB som går att pruta ned kraftigt.
 

Stefan62

Medlem
Någon som testat detta hotell? Är frukosten OK? Är det buffé eller à la carte?

Tänkte kanske spendera några nätter där med familjen i höst

Jag har bott här som HH Gold.

Frukosten var en fräsch buffée som var över förväntan för att vara USA. A la carte fanns också och som HH Gold med fri frukost så ingick delar av a la carte-delen.

Hotellet som ligger en relativt lång promenad från stranden har en stor, ljus och inbjudande lobby med trevlig personal. (Restaurangen var inget särskilt.)

Rummen är av normal storlek och hyffsat moderna och de flesta med möblerad balkong, dvs två stolar och litet bord. Badrum typiskt amerikanskt med tak-/väggfast dusch. Städningen och allt var helt ok!

Parkering direkt utanför hotellet.

Jag rekommenderar en vistelse på hotellet!
 

JohnR

Medlem
Tack för svaren, har tittat på Beach resorten också och den ser ju shysstare ut, men det skiljer $100 på mina datum och dessutom ingår ingen frukost, vilket gör att det hotellet blir för dyrt för resebudgeten...

En liten fråga, ingår det alltid frukost om man är HH-gold? Då kanske man inte behöver boka detta? Jag är inte HH-gold idag, men kan nog matcha mig till det.
 
Tack för svaren, har tittat på Beach resorten också och den ser ju shysstare ut, men det skiljer $100 på mina datum och dessutom ingår ingen frukost, vilket gör att det hotellet blir för dyrt för resebudgeten...

En liten fråga, ingår det alltid frukost om man är HH-gold? Då kanske man inte behöver boka detta? Jag är inte HH-gold idag, men kan nog matcha mig till det.
Du kan välja mellan antingen "en kostnadsfri kontinental frukost för dig och upp till en extra gäst som är inbokad i samma rum varje dag under din vistelse" på Conrad Hotels & Resorts, Curio – A Collection by Hilton, Hilton Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton
eller 1000 extra poäng per natt.
Lojalitetsbonus från Hilton HHonors

Bokar du eller blir uppgraderad till rum med tillgång till loungen så brukar det finnas frukost där också, då kan du välja poängen
 
Toppen